onnaj Posted June 3, 2018 Share Posted June 3, 2018 Ik ga vandaag mijn eerste krop sla van dit jaar oogsten. Ondertussen heb ik in de pot alweer wat sla opgekweekt en vraag me af of in deze gewoon op dezelfde plek mag poten als waar nu de sla al heeft gestaan. En moet ik dan ook wat extra bemesten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 3, 2018 Share Posted June 3, 2018 Sla heeft niet zo veel voeding nodig, als de grond niet te arm is gewoon opnieuw sla zetten. Eet smakelijk! Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 3, 2018 Share Posted June 3, 2018 Zelf deed ik dat altijd wel ja ( nu even geen tijd voor ) en bij mij op het complex wordt er ook wel 3x sla op hetzelfde stukje grond gezet in 1 seizoen. Ligt aan jouw grond of je wat wil bijmesten. Zeker niet te veel zou ik zeggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted June 3, 2018 Share Posted June 3, 2018 Ik meng vaak koemestkorrels door de grond voor ik sla plant. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted June 3, 2018 Share Posted June 3, 2018 Kleine tip om het hele seizoen salades te eten. Neem enkel sla planten. Eikenblad, gewoon, krul. Een stuk of 5 meer niet.Als je nu van iedere plant enkele bladeren neem in plaats van de hele krop af te snijden kan je het hele seizoen blijven oogsten Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
onnaj Posted June 6, 2018 Author Share Posted June 6, 2018 Ik had toevallig een hoop kropsla planten gekregen en nog zaadjes van sla en zuinig als ik ben wilde ik die natuurlijk gebruiken Ik zet nu weer een lekker kropje op dezelfde plaats Thanks! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts