angela Posted July 12, 2018 Share Posted July 12, 2018 Heeft iemand ervaring met deze bonen?Ik heb ze nu voor het eerst staan en het zijn gele stok snijbonen.Nu groeien ze fantastisch! Zeker al 3 meter hoog mooi groen maar nu komt het Geen enkel bloemetje te bekennen dus ook geen boon te zien Iemand tips?Mijn gewone snijbonen zijn tegelijk geplant en daar hangen al bonen aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted July 13, 2018 Share Posted July 13, 2018 Haai!Ja heb deze al 3 jaar nu. Lekkere snijboon die het super doet uit de vriezer ook. Bij mij bloeit t Wonder ook een stuk later dan mijn overige stambonen. Ik zaai (leg ) alles tegelijkertijd, en kan alles eerder oogsten dan de wonderbonen. Dus het is voor mij ook meteen een manier om de oogst te spreiden. Ik zou me nog niet te veel zorgen maken hoor! Vooral als de planten goed gezond ogen!(Heb je toevallig een foto van de wonderbonen in vergelijking tot je andere bonen? Dan kan ik nog ff kiek’n) Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 13, 2018 Author Share Posted July 13, 2018 Nee geen foto maar zal er straks een maken.Er staat wel op de verpakking late boon maar dit vond ik toch wel heel vreemd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 17, 2018 Author Share Posted July 17, 2018 Geplaatst via telefoon dus gedraaidLinks is de wonderboon rechts gewone snijboon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted July 17, 2018 Share Posted July 17, 2018 Wauw, wat staan ze er mooi bij!Zou me geen zorgen maken. Komt vast snor. Oh ja: de onderste bonen hangen vaak in je tipi. Meer dan andere bonen. Dus even in je tent blijven loeren, beetje onderin. Hoop dat je veel mag oogsten straks. Want ze zijn lekker! Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 18, 2018 Author Share Posted July 18, 2018 ThanksIk zal eens proberen erin te kijken maar het is een flinke dikke bos. Er staan maar 4 staken de rest is allemaal boon.Ze ranken echt ontzettend iedere keer als ik er langs loop sta ik stukjes in te stoppen.De gewone snijbonen ben ik al aan het oogsten dus maakte me inderdaad zorgen dat het niets ging worden. Maar wachten nog even af dan.Ook wel fijn dat het niet allemaal tegelijk klaar is je kunt anders geen boon meer zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted July 18, 2018 Share Posted July 18, 2018 Én ze vriezen dus goed in. Gewoon in stukjes. Zonder blancheren. (Vind ik het lekkerst. Maar goed N = 1 hoor. Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 20, 2018 Author Share Posted July 20, 2018 Gisteren toevallig het eerste paarse bloemetje gezien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 23, 2018 Author Share Posted August 23, 2018 Hoe doen die van jou het Charly?Ik heb af en toe een enkel bloemetje maar daar is het ook mee gezegd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted August 23, 2018 Share Posted August 23, 2018 Nou moe, bedacht me gisteren dat ik je wilde schrijven, maar daarna weer vergeten. Want bij mij valt ie ook erg tegen dit jaar! Kon gisteren welgeteld 5 boontjes oogsten. Normaal zijn dat er hopen deze tijd. Snap er niets van! Droogte? Of gewoon geen zin? Nou ja. In ieder geval vervelend.Sorry voor de achteraf mateloos slechte geruststelling hoor! Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 23, 2018 Author Share Posted August 23, 2018 Nou hij groeit nog steeds, op de foto hierboven zie je een gat tussen de 2 planten maar die wonder van is zo gegroeid dat het gat ertussenin dicht is.Ik dacht eerst dat mijn staken het begeven hadden Maar nog geen boon gezien. Ook echt maar heel incidenteel een bloemetje.We wachten gewoon af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Ha Angela,Die van mij heeft alsnog als een malle bonen gemaakt. Jij? Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 25, 2018 Author Share Posted September 25, 2018 Gisteren toevallig een emmer geplukt,en er hangen er nog meer aan.Zijn wel een stuk kleiner dan normale snijbonen, die van jou ook? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts