Dennis29 Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Jammer, maar ze hebben wel mooie bloemen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 Nou.... zo mooi zijn ze nou ook weer niet Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Inderdaad, dan kun je beter voor de aardappelen gaan! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Auw Kom ik weer een dor blad tegen van die rotplant. Met nog hardere stekels dan in hun groene vorm. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Hier hangen er een paar ieniemienie rijpe vruchtjes aan, vreselijk waterig en smakeloos. Komt er hier ook niet meer in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 fijn dat jullie dat even vertellen dan ga ik m zeker niet zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Nou ja, wel ideaal dus als tijdelijke mensen/dieren-uit-de-tuin-houd-heg Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 En ze hebben mooie lila bloemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Ben toch echt benieuwd wat voor "soort" litchitomaat jij hebt, vind de bloemen niet echt lelijk, maar mooi is anders en ze zijn toch echt wit met gele stampers, ze lijken wat op de bloemen van aardappels. Nu heb je het er al vaker over gehad dat je die bloemen zo mooi vond, heb je geen foto? @ Nicolette: Lijkt me een verstandig besluit, zeker nu ik weet hoe het ruimen van een uit de kluiten gegroeide litchitomaat voelt! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Bij mij werden er ook een paar blauwig. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Ben toch echt benieuwd wat voor "soort" litchitomaat jij hebt, vind de bloemen niet echt lelijk, maar mooi is anders en ze zijn toch echt wit met gele stampers, ze lijken wat op de bloemen van aardappels. Nu heb je het er al vaker over gehad dat je die bloemen zo mooi vond, heb je geen foto?Bij mij zijn ze allemaal lila, maar wel groter dan aardappel bloemen. Ik heb nu geen foto maar ik kijk strakst wel of er nog bloemen aan zitten voor een foto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Ik ga hem volgend jaar zetten, zaad ligt klaar, gewoon nieuwschierig na het klagen en mopperen Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Groot gelijk Hans gewoon doen! Vooral in jouw tuin waar alles lekker dicht op elkaar staat en je dus regelmatig tegen planten aanloopt! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Koert je hebt zeker last van gigantisch overgewicht dikke bierbuik ofzo, ikzelf loop nooit tegen me planten op.Jorieke lacht dus die zal situatie herkennen ikke niet Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Inderdaad last van overgewicht, maar niet door bier ik drink geen alcohol, maar over het algemeen loop ik ook nooit tegen planten aan, zeker niet buiten, met mijn ruime opzet en brede paden Maar de litchitomaat moet toch echt in de kas en het wordt een enorme plant die erg grillig groeit, mijn kas is toch aardig ruim, maar ik heb er dit jaar echt regelmatig in gehangen! Je kunt wel stellen dat de plant bijna een doorsnee van 2 meter (je weet wel: de afstand waar jij 3 hoogstam fruitbomen op zet )nodig heeft om er veilig om heen te kunnen, dus ik spreek je over een jaar wel weer! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 Buiten doen ze het ook wel, maar stukken minder. In de kas werd het inderdaad een oerwoud, ik heb me er vaak aan geprikt. Maar dan vooral bij het opbinden van de doorbuigende takken, en het plukken van de niet-lekkere-vruchten die ook nog eens onder een prikkelig hoedje zitten. EN moeilijk loslaten! Ook heb ik nu nog last van de dorre blaadjes die zijn gevallen. Op die plek in de kas kan ik niet lekker met mijn handen in de grond peuren zonder dat er weer een doorn in mijn vinger prikt. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Nouja ik denk dat het heel goed kan dat de litchi tomaat dit jaar tegen valt omdat we een slechte zomer hebben gehad, maar volgend jaar krijgen we vast super zomer en ik denk dat de smaak vooral van dit soort tropische dingen, dan een stuk beter zal zijn en heel anders dan dit jaar.Om grote maak ik me niet druk, je weet toch Koert dat ik een snoeischaar in me holster heb en rats alles wat niet groeid zoals ik wil knip ik eraf. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
H.E. Pennypacker Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Ik heb de sisymbriifolium ook gekocht omdat ik dacht dat het naar litchi zou smaken, maar ik denk eerder dat het zo genoemd wordt omdat litchi's ook in een gestekeld kapseltje zitten. Lijkt me aannemelijker dan dat de smaken overeen komen. Vind pruimtomaat namelijk een beter passende naam, daar doet het me tenminste aan denken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 17, 2012 Author Share Posted January 17, 2012 Ik quote van de beschrijving op de website waar ik ze heb besteld: "De zoetzure, frisse Litchi-smaak is onmiskenbaar. " Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Ik vind " laf smakend vruchtje, groeiend aan een ***plant" de beste naam. 1 Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 7, 2012 Author Share Posted June 7, 2012 Nou, natuurlijk had dat kolere (sorry) ding zich uitgezaaid, al heb ik geen idee hoe... ik had echt alle vruchten opgeruimd. In de 2 aangrenzende vakken heb ik me nou al een paar keer naar geprikt aan de plantjes die zich tussen het onkruid verschuilen. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Mischien krijgen we hete zomer, en zul je van de vruchten smullen Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 7, 2012 Author Share Posted June 7, 2012 Heb ze er uit geharkt Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Daar krijg je vast spijt van, als ik straks een emmer heerlijk litchi tomaten vol heb, zal als ze lekker zijn je het uitgebreid laten weten Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts