Jump to content

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2019

Erny
 Share

Recommended Posts

Afgelopen week gezaaid en nu opgekomen: Gazania's, prei, broccoli, en bloemkool.

Allemaal in zaaibakken in de vensterbank tot ze verplant kunnen worden naar kleine bakjes.

Dan naar de koele tunnelkas grotendeels en/of in de volle grond in de volkstuin.

De Gazania's komen tot mei in potten op een lichte plek.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Tuinbonen twee soorten en voorgetrokken spinazie als een soort groenbemestersrij tussen de tuinbonen. In de kas raapstelen, lente-ui, postelein, sla kwiek, en nog iets wat me ff ontschoten is..

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Ik heb een stuk no dig gemaakt. Heel veel met champost in de kruiwagen gesjouwd. Hét veldje dät ik heb gemaakt vandaag daar zet ik een bottelroos, een of twee, een vlinderstruik, en er komen goudsbloemen, komkommerkruid en phacelia en zo. Misschien snijbiet ertussen. Zonnebloemen. Dat heb ik voor ogen.

Die gaan het vast wel doen en bieslook heb je nooit genoeg.

Vandaag de Anais primeur aardappels binnen gelegd om ze gelijktijdig te laten spruiten.

Spinazie ( oud scherp zaad) gemengd met nat zand om te kijken of het nog kiemt.

Gezaaid op de volle grond: Nantes wortels, snijbiet groen en tricolore, snijmoes Groninger en rucola.

Vergeten snijsla te zaaien.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

In het nieuwe kasje buiten: ijsbergsla, kropsla, andijvie, ui en bieslook. Ik ga nog erwten zaaien, maar nu te moe om het uit te zoeken. Er is nog genoeg plek in elk geval. Misschien wat (rode) kool ofzo.

Binnen heb ik nog een Roemeens pepertje gezaaid (romanian giallo) en de puntpaprikas voor de schoolmoestuin verpot.

Ik heb 40 l potgrond van school gehad, maar voor alle kweekprojecten is dat ruimschoots te weinig. Afijn. Het is voor een goed doel. Leuk straks al die dingen uit de schooltuin!

Door het lekkere weer en de verwachtingen ben ik toch alvast wat gaan zaaien buiten. Had het net zo goed nog even uit kunnen/willen stellen. Maar goed, een paar rijtjes met lekkere blaadjes (paars geveerd mosterdblad, tuinkers, spinazie, en raapsteel-achtigen) waren snel gezaaid. We zien wel wat het gaat doen.

Gisteren en eergisteren uien, Stuttgarter,. Walla Walla sweet, hyskin, roja de niort, brunswijker en Giant exhibition, afgelopen maandag koolrabi die nu al opkomt, en gisteren sla meikoningin, wonder 4 jaargetijden en ijsbergsla stylist

Onkruidmanager 1.0

Vandaag sla gezaaid..verschillende soorten in een kweektafelbakding.

En veldsla en radijs buiten. En koolsoorten en bIeten, en snijbiet gezaaid, en afgedekt buiten neergezet.

En een lange balkonbak volgezaaid met zilveruitjes.

Pepers en paprika verspeend.

Rucola gezaaid.

Had er zin in vandaag!