Jump to content

Maankalender toepassingen

helena
 Share

Recommended Posts

• 1 year later...

Ik heb 'm weer via Diana...

Maar jeetje wat een gezoek... heb wel iets gevonden, moet je maar ff kijken welke bevalt...

http://de.rhythmofnature.net/mondkalender-gartner-januar-2014

http://www.mein-schoener-garten.de/de/gartenpraxis/mondkalender/

http://gartenkaimond.wordpress.com/in-arbeit-1/

ff naar beneden scrollen voor de kalender...

Dat is op zich een fijne kalender Simke, ik heb hem de voorgaande jaren ook gebruikt. Alleen hebben ze nu de pagina's helemaal grijs gemaakt zodat je lekker je inktpatroon erop leeg kunt printen.

Verder heb ik een keer de zaai-agenda van Hesperia gehad, maar die komt dit jaar pas in februari uit vanwege computerproblemen. Balen.

ja zeker maar je moet wel even kijken er is een pagina anders van de 2013 versie. dat is pagina 6 van 2013. deze heeft meer info. dan nu.

ik ben helemaal blij met deze. en ik zet hem ook op op mijn ipod of telefoon deze heb ik altijd in mijn zak dus ook als ik in de tuin ben.

ik heb in 2012 en 2013 heeveel vragen gekregen waarom mijn tomaten planten het zo goed doen. voor een beginnen. zonder ziektes mijn enige andwoordt is dat ik de kalender echt gebruik en op de tomaten los laat. nu heb ik al meerde mensen op de tuin om deze te gebruiken.

ik print in grijs tint.

• 2 months later...

Ik heb een aantal maankalenders met elkaar vergeleken. Wat me opviel is dat die van Maria Thun niet alleen aangeeft voor wat voor gewassoort de dagen geschikt zijn, maar ook of je dan het beste kunt zaaien of planten (of niks doen). In de kalender van de mooie moestuin van Diana en de Duitse die ik vorig jaar gebruikte stond daar niets over. Maar ik vind het nogal een verschil: zaaien of planten. Toch?

Ik ben een beetje van m'n (tuin)padje over welke ik nu het beste kan gebruiken. Help!

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

• 1 month later...

Jammer dat je in die kalender van Maria Thun niet kunt zien tot welke tijd het plantdag voor een bepaald gewas is. Morgen is het plantdag voor wortelgewassen en bloemen. Maar wanneer is die wisseling?

Ik heb ooit eerder een kalender gezien die ook tijden aangaf (een Duitse), maar ik weet niet meer welke.

Weet iemand dit?

Heb je dit hele topic al eens doorgelezen?

Bijvoorbeeld hier:

maankalender-toepassingen-t2539-10.html

wordt uitgelegd hoe dat zit.

En bedoel je deze kalender (deelt de dag in drie delen)... ?

IMG274395301388601188.JPG

(en mooi dat het vandaag worteldag is, want ik ging toch net aardappels en uitjes in de grond zetten. )

Ook nog ff gezocht op Mondkalender/Aussaatkalender,

Bedoel je zoiets?

http://www.wyssgarten.ch/Resources/PDF/mondkalender.pdf

Jaa, die laatste is handig met tijden! Het is niet die ik ooit eerder gebruikte maar komt op hetzelfde neer. Bedankt.

Maar dan snap ik nog steeds niet hoe de ene kalender kan verschillen met de ander...

Hé die is handig Erny, op mijn kalender mistte ik ook de tijden maar als ik jouw kalender ernaast leg, heb ik alles wat ik wil weten! (Op die van jouw link staat nl. niet aangeven wat ongunstige dagen zijn en dat staat op de mijne wel.)

• 8 months later...