Jump to content
henkg

MTFD: iemand een idee voor een korte demo? (“workshop”)

Recommended Posts

Moet even zoeken dacht dat ik nog een stoffen kartelschaar had. Kunnen ook stofjes ruilen

Ook voor de mannen leuk om te doen. Afgelopen x wat boeren zakdoeken gedaan. Maar kan er nog wel een zooitje gebruiken.

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Ow kan je laten weten of je de schaar mee neemt. Want ik moet hem anders inderdaad ook aanschaffen

Ow graag jorieke als je wat bijenwas hebt. Ik heb zelf ook nog een klein stukje. Zorg ik dat er een doekje voor je wordt gemaakt of wat verschillende maten de stofjes moet ik nog uitzoeken maar komt goed

Wat voor stof heb je hiervoor nodig?

Volgens mij heb ik nog een stuk linnen liggen waar ik niks mee doe. Even op zolder zoeken. Heb ook een naaimachine die mee kan (kan alleen niet heel goed naaien zeg ik heel eerlijk!)

Ik wil wel graag wol vilten met iemand die daar verstand van heeft, ik heb 2 schapenjasjes van mijn schaapjes van vorig jaar.

Wie oh wie voelt zich geroepen om de demo te geven , uiteraard help ik mee .

Ik heb vandaag voor het eerst gevilt. Een panda in wording. Geloof niet dat ik geschikt ben om het te demoen

O wacht. Het is pas april. Wie weet.

Schaar zat niet in naaidoos Dat betekend dat moet verzinnen aan wie ik hem uitgeleend heb

Morgen dagje zoeken

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Ow graag jorieke als je wat bijenwas hebt. Ik heb zelf ook nog een klein stukje. Zorg ik dat er een doekje voor je wordt gemaakt of wat verschillende maten de stofjes moet ik nog uitzoeken maar komt goed

Wat voor stof heb je hiervoor nodig?

Volgens mij heb ik nog een stuk linnen liggen waar ik niks mee doe. Even op zolder zoeken. Heb ook een naaimachine die mee kan (kan alleen niet heel goed naaien zeg ik heel eerlijk!)

Alle stofjes zijn goed, alleen stofjes met leuke printjes staan leuker in je keuken en koelkast voor de wraps is geen naaimachine nodig. Alleen als je broodzakjes wilt maken maar dat duurt weer langer. Ik laat mijn eigen naaimachine ook gewoon thuis extra strijkeizer is dan wel weer handig als veel mensen mee doen

Nee wij gaan het zo niet doen, ik vind het in de oven zelf al een beetje o handig en met zijn alle om jorieke haar oven staan lijkt mij ook niet zo handig. Wij gebruiken bakpapier een strijkijzer , bijenwax een kartel stof schaar, leuke stofjes en tea tree olie.

Mijn verzoek om mee te denken over korte MTFD workshops heeft zeker veel opgeleverd.

(Maar misschien ook iets moestuin-achtigs? )

Goed om te noemen: Als je gaat knippen en naaien (naaimachine), neem dan naast uiteraard een naaimachine ook een lang verlengsnoer mee. Neem alle voorzorgen om J & J te ontzien, die hebben het op die dag al meer dan druk genoeg. Wie werpt zich op als organisator boerenzakdoeken / cavia slaapzakjes / bijenwas-zakjes? (1)

(Ik doe dus niet mee. Heb -en gebruik!- wel een naaimachine, maar dat is voor klusprojectjes, vergelijkbaar met boormachine / zaag / etc.)

Guerrilla bommetjes. Ik neem mee: ca 15 liter Zeeuwse klei, en wat overtollige en overjarige bloemenzaadmengsels. Verder niks. Dus geen eierdozen, compost, nog meer zaden. Wie gaat dit hele bommetjes-karretje trekken? (1)

Bemoeizucht? Dat moet dan maar, tot hier en niet verder. Vrij naar een kritisch AVRO-lid: "CockHenk, hou je erbuiten Henk."

(1): Schakel dan gerust andere geïnteresseerden in, vooraf of ter plekke.

@Angela ik heb een starterset gekocht nóg een hobby erbij. Allemaal jouw schuld Angela!

Waar heb jij je starter set gekocht?

Wel even een resultaat meebrengen om te laten zien!

Ik ga waarschijnlijk niet mee workshoppen ik heb 9 van de 10 keer nog niet eens tijd om met iedereen bij te kletsen

@Henk wat heb je toch goed verwoord waar we allemaal nog aan moeten denken!

Ik wil best een verlengsnoer meenemen, maar volgens mij gaan we de beewraps naaimachine loos maken met een kartelschaar.

Eierdozen kan ik best wat opsparen zodat er wat is. Gooi ze anders toch weg. Komt vast helemaal goed!

Wij gebruiken inderdaad GEEN naaimachine... Ik neem alles mee voor de beewraps op wat bijenwax. Na die had jorieke nog in ruil voor een kant en klaar lapje.

Daar hoeven ze verder niks aan te doen. Niemand anders in principe. Alleen sommige mensen nemen zelf een stofje mee, dat is alleen maar prettig

Ik regel zelf die workshop en vraag zelf die dag wie er mee willen doen. Daar hoeft verder dus niemand verantwoording voor te nemen.

De andere workshops doe ik niet dus ben ik ook liever niet verantwoordeljjk voor. Lijkt mij het makkelijkst als iedereen voor zijn eigen workshop zorgt?

Komt goed!

Vorige keer werd het zaadbomfeest gecoördineerd door Tanja 65? Al even niet gezien.

We hebben nodig volgens mij emmers om te mengen (Jorieke?) Klei (Henk) compost, wat potgrond, zaden, eierdozen.

Ik heb een flink zakje blauwe veldbloemenzaadjes hiervoor gereserveerd en kan mijn eigen zaadbomeierdozen van oktober weer meenemen.

https://www.airbnb.com/h/backtothesixties

Waar de mol is is er hoop!

Ik werp mij wel op als guerillabommen strijder.

Wat inhoudt dat ik de spulletjes klaar set de beschrijving/ werkwijze voordoe en lekker met de handen door de modder ga.

@ zorg jij dan voor een lekker glaasje erbij. .

Natuurlijk wil ik ook meedoen met andere leuke workhops dus ik zet het op en daarna spreekt het voor zich.

@ angela wil jij wilde bloemzaden / vragen op de wie neemt wat mee lijst?

Ik neem 1 zak potgrond en emmer compost mee.

Op is op. Als iedereen voor zichzelf lege eierdozen meeneemt dan komen wij een heel eind.

Ik kan ook nog laten zien hoe je dahlias stekt, maar is dan wel voor volgend jaar. Want als je 21 april nog moet beginnen met stekken dan is het te laat dat is in iedergeval in de categorie tuinieren

Fijn Natalie! Ik zou het zadenmelden gewoon in dit topic houden, is duidelijker naar mijn idee. Af en toe even resumeren: Zaadbommen: Voorbereiding en demo ter plekke : Nasuada/ klei Henk, compost en potgrond Nasuada,emmers Jorieke(?) zaden: Appel vrouw,...,..., eierdozen iedereen zelf meenemen. Dat resumeren doe ik wel , roepen jullie maar.

Zijn er ook andere manieren van stekken die je kunt laten zien in april? Druif, ribes, heesters?

https://www.airbnb.com/h/backtothesixties

Waar de mol is is er hoop!

De panda is af. Met rosé details, want mevrouw wilde dat zo graag

e51779d2f0a28637cf55262a54b85917.jpg

Voor een eerste x ben ik wel tevreden, maar als ik na 10 panda’s nog steeds zulke kromme panda’s aflever, dan is dat wel sneu.