Inekje Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Ik ben Ineke. Ik woon in Nieuwe Tonge op Goeree-Overflakkee. Het eiland net boven Zeeland. Ik woon hier nu ruim een jaar. Ik ben verhuisd begin oktober, dus mijn fruitplanten en - bomen hebben flink geleden van de verhuizing en de strenge vorst van vorig jaar. Dit wordt het eerste jaar dat ze goed hersteld zijn. Behalve de aalbessen, hebben ze het allemaal overleefd.De bramen en druiven zijn nieuwkomers, samen met nieuwe aalbessen. Mijn tuin is 10 x 6 meter, waarvan de laatste 2 meter door de poort een de schuur worden gebruikt.Op dat kleine stukje heb ik veel fruit staan. Het is nog wat rommelig.De bakken zijn open aan de onderkant.: Verhoogde volle grond. Er staan:Twee verschillende pruimen, twee verschillende kersen, twee verschillen appels (zuilen), 2 soorten frambozen, 2 soorten bramen, witte en rode aalbessen, druiven Bianca en Vanessa en wat kruiden. Daartussen staan ook siertuinplanten.Twee soorten vijgen in pot en 3 soorten blauwe bessen in pot.Ik heb eerder in wasmanden gemoestuind, maar omdat ik mijn motor moet kunnen keren, laat ik dat nu achterwege. Mijn plan is, om de overkapping met bramen te laten begroeien, aan de voorkant en onder en naast de overkapping twee of drie druiven. Voor de druiven heb ik inmiddels een topic geopend om advies. De voortuin staat vol met 'gewone' planten en in huis staan nog drie onderwatertuinen: mijn aquaria.Oh ja. In huis staat het ook vol met planten. Ik hoop dat het allemaal wil lukken. Quote Groet, Ineke Link to comment Share on other sites More sharing options...
petersmit Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Welkom Ineke! Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Mooi moesseizoen gewenst Ineke! Veel plezier met je huis en het tuinieren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Welkom Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts