Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Olijfboom na de Winter


Antje van hagen

Aanbevolen berichten

Als u een boompje op stam hebt en dus niet een struikvorm, dan de scheuten onder aan de stam wegnemen ja. Best wegwrijven zodra ze verschijnen.

Maar er moet niks he ? kwa vorm van uw boompje. U kunt zélf bedenken wat er gebeurt als u daar takken laat groeien; kan best zijn dat u dat wilt.

 

We hebben nog steeds geen foto van uw boompje gezien, dus snoeitips is wat lastig. Enige wat dan nog te zeggen is, is dat u ná half augustus niet meer moet snoeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... een xiomi flora Plant sensor gekocht en die werkt geweldig.

Fijne goedwerkende monitoring, die veel info geeft over mijn bodem en temp en licht lux.

 

Daar heeft u nu die app voor toch ?

 

Gelijk nu na die forse snoei niet té nat houden. U heeft al gemest denk ik ? Iets vochtig houden wel, best van onderaf laten drinken, schaal vullen, dag op laten trekken, is al het water weg, is het goed, blijft er wat staan, dat weg gieten. Paar dagen later weer eens doen.

Is de olijfboom weer goed aan de groei wat meer water geven.

 

helaas, op een schaal van 100%, kan ik u niet zeggen wat vochtig is en wat niet. ik ben geen meetapparaat

 

omdat u gemest heeft, ook wat water geven van bovenaf. tegelijkertijd, het te veel komt wel vanzelf in die schaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagt u zich vooral eerst af waaróm u kalk zou willen geven. En is er een magnesiumtekort dan ? Waaraan ziet u dat ?

 

Kalk in de late herfst of winter geven, als dat moet hoor, als u zeker weet dat daar een tekort aan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...