Jump to content

hoeveel cochinkrieltjes in dit hok?

Infinite

Recommended Posts

Hoi!

Ik ben een tijdje afwezig geweest op het forum. Vorig jaar ben ik verhuisd naar een andere regio en heb ik mijn grote moestuin van 300m2 op moeten zeggen want ik ben bevallen van een zoontje <3 en het is gewoon even teveel reistijd en teveel werk met zo'n kleine komt ooit misschien wel weer....

In de tuin van ons nieuwe huis wil ik graag een nieuwe moestuin(tje) gaan starten en ik kan hier een paar kipjes houden !

Mijn man en ik zijn druk bezig met het opbouwen van het hok en rooien van struiken, bomen en massa's onkruid om de tuin leefbaar te krijgen voor aankomende zomer. We hebben dit hok gekocht:

https://www.bol.com/nl/p/houten-kippenhok-kippenkooi-van-195x163x173cm/9200000096420607/?suggestionType=browse&bltgh=sd-W8Q2PmJddSHOlLcNLaQ.1.11.ProductTitle

Ze krijgen ook een omheinde buitenren met daarin houtsnippers van 5x1,3m (6,5m2) en daarnaast mogen ze het grootste gedeelte van de tijd ook gewoon lekker door de rest van de tuin scharrelen (+/-200m2)

Ik wil graag binnenkort de kipjes gaan halen/kopen. Ik weet al dat het cochin krieltjes moeten gaan worden, maar hoeveel zal ik er nemen? Ik dacht zelf aan 3 kipjes (hen). Is dit een mooi aantal, of te weinig voor een vredelievend toompje?

Wat denken jullie?

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Hai Infinite,

Drie moet mijns inziens zeker kunnen. Ik denk wel vier of vijf ook. Als ze idd met regelmaat naar een groter buiten kunnen. Per 4 tot 5 kippen heb je 1 leghok nodig.

Mooi hokje trouwens!

Het is trouwens fijn als de dames al wat aan elkaar gewend zijn. Dan hoeven ze die pikorde niet meer zo te bepalen. Kippen kunnen nogal fel zijn naar elkaar.

Wij hebben grote Amrocks trouwens. Die zijn erg zachtaardig. Daar is ook een krielras van geloof ik. Maar of die ook zo vriendelijk van karakter zijn weet ik eigenlijk niet. Enfin. Jij had je keuze mbt ras toch al gemaakt.

Veel plezier met ze hoor

wees bevriend met kleine dingen

• 2 weeks later...

Hi Charly,

Bedankt voor je berichtje!

Ik haal de kipjes tegelijkertijd, hopelijk zijn ze dan al een beetje gewend aan elkaar.

Mijn man vind ook dat we er 4 moeten nemen; met zn 3en converseert het niet lekker volgens hem .

Ondertussen zaagsel met tabakssteeltjes onder de stokken gelegd in het nachthok, en een laagje zaagsel, tabakssteeltjes en daarop stro in de legnestjes. Hopelijk is dat een beetje ok? Ik weet niet niet zo goed wat/waar hoort

To plant a garden is to believe in tomorrow.