jootje Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Net na het eten nog even op strooptocht geweest voor bramen- 800 gram gevonden. Onderweg kwam ik deze gele balletjes tegen. Een open gesneden, ruikt een beetje naar pruim, zit ook een pit in, maar ze zijn kleiner, nog een slag kleiner dan een pingpongballetje. Ze zaten in een vrij hoge boom. Er lagen er al veel op de grond, in goede conditie. Als het nou wat lekkers is.....ga ik nog even terug morgen om een berg te rapen! Ik durf niet te proeven.......)) Iemand een idee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Sorry vindt de foto wat onduidelijk, te veel glimmend is het geen pruimpje ofzo?! Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 30, 2011 Author Share Posted July 30, 2011 Ik krijg de foto niet beter.....ze glimmen ook meer dan dat ze dof/mat zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 (edited) Die hangen hier bij de overburen ook in de boom langs de straat; is volgens mij een oud ras en inderdaad een soort pruimpje. Ik heb die al eens gegeten en ik leef nog Het is een hoogstam boom. Als ik eraan denk, maak ik er foto's van morgen en als ik buurman zie zal ik het hem eens vragen wat het is. (Die komt toch meteen aanlopen als hij mij met het fototoestel aan zijn boom ziet hangen ) Ik heb ff ge googled en die wat bij buurman staan zijn de zgn MIRABEL pruimen en hij heeft dan de versie "mirabel de nancy". Kijk maar eens of die vruchten van jou erop lijken. Edited July 30, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 30, 2011 Author Share Posted July 30, 2011 Zou gaaf zijn om te weten wat het is, ook of ze te eten, en dus lekker zijn! Hier stond de boom gewoon in de polder langs de spoorlijn..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Het zou goed mirabelle pruimpjes kunnen zijn deze zijn vrij zoet van smaak, kun je heel veel dingen mee maken, jam, gelei, siroop, brandewijn enzv. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 30, 2011 Author Share Posted July 30, 2011 Heb ook even gekeken met google...en inderdaad het zijn mirabelle pruimpjes! wat leuk! bedankt voor het helpen vinden. Jullie snappen nu zeker wel wat deze dame van de week gaat doen he? )))))) Heb er net ook een geproefd....ja...echt een pruimpje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Leuk zou zeker siroop proberen, is hier groot succes. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts