Jump to content

En wat zou dit zijn?

jootje

Recommended Posts

Net na het eten nog even op strooptocht geweest voor bramen- 800 gram gevonden. Onderweg kwam ik deze gele balletjes tegen. Een open gesneden, ruikt een beetje naar pruim, zit ook een pit in, maar ze zijn kleiner, nog een slag kleiner dan een pingpongballetje. Ze zaten in een vrij hoge boom. Er lagen er al veel op de grond, in goede conditie. Als het nou wat lekkers is.....ga ik nog even terug morgen om een berg te rapen! Ik durf niet te proeven.......)) Iemand een idee? 601_2e3bb81ca73007c782d6c533573771ab.jpg

Die hangen hier bij de overburen ook in de boom langs de straat; is volgens mij een oud ras en inderdaad een soort pruimpje. Ik heb die al eens gegeten en ik leef nog

Het is een hoogstam boom. Als ik eraan denk, maak ik er foto's van morgen en als ik buurman zie zal ik het hem eens vragen wat het is. (Die komt toch meteen aanlopen als hij mij met het fototoestel aan zijn boom ziet hangen )

Ik heb ff ge googled en die wat bij buurman staan zijn de zgn MIRABEL pruimen en hij heeft dan de versie "mirabel de nancy". Kijk maar eens of die vruchten van jou erop lijken.

Edited by Guest

Heb ook even gekeken met google...en inderdaad het zijn mirabelle pruimpjes! wat leuk! bedankt voor het helpen vinden. Jullie snappen nu zeker wel wat deze dame van de week gaat doen he? ))))))

Heb er net ook een geproefd....ja...echt een pruimpje!