Jump to content

Alles over Dahlia's

geedee
 Share

Recommended Posts

Ja. Volgens mij ook begin mei in de volle grond gezet. Nou.Misschien wel wat eerder al, half april. Ik heb ze wel in een emmer water voorgeweekt. (Wat met al die regen van mei niet nodig was geweest, maar goed....)

D68235EB-B56C-4D06-AF4C-5465EB720A5C.jpeg

https://prilgroen.nl/ onderweg naar een plasticvrije volkstuin

Hier 19 Mei pas geplant ivm de super natte grond en risico op rottende knollen. Zag gister van de eerst paar wat groen boven de aarde verschijnen. 

Posted (edited)

Het ziet er dus niet goed uit voor mijn dahlia's. Jammer, het was een vrij dure soort. Als ik over een paar dagen nog niets zie, gebruik ik de plaats voor iets anders.

Edit: ik zie toch een groeipunt van een centimeter. Gelukkig maar! Nu snel een slakkenring plaatsen.

Edited by fre3ke
  • Like 1

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Bij mij is het heel divers.
Ik heb al aan 1 struik bloemen. Die heeft de hele winter in een pot met hooi buiten gestaan bij de citroenverbena. Kreeg nog wat warmte mee denk ik van haar vloesdekentje.

De pot die in de kas staat, is nu wel wat verder dan boven piepen, maar echt groot is het nou ook weer niet. Din de volle grond zijn al redelijk. Die in pot buiten zijn net zo ver, zo niet
verder dan die in de kas.

Geen idee waarom die ene al zo fiks aan de maat is en zelfs al bloeit. De condities waren voor de dahlia’s in potten -op die ene in de kas na- toch gelijk.

• 5 months later...