Jump to content

beginnend tuinier breekt wet der natuur... of niet

folkmarcmetal

Recommended Posts

Hallo allemaal.

We (mijn verloofde en ik) hebben al eens eerder een square foot garden/makkelijke moestuin gehad.

Nu hebben we een enorm stuk grond van 5 m2 vrijgemaakt om het eens in de vette klei (hoeksche waard whooo ) te proberen.

Vandaag hebben we het grind en worteldoek verwijderd en zijn we flink aan het spitten gegaan en licht met koemestkorrels bemest... wat na een avondje lezen op dit forum compleet verkeerd blijkt te zijn.

Ik heb veel gelezen en heb besloten om morgen naar het tuincentrum te gaan om compost te halen, gezien de grandeur van onze toekomstige moestuin lijkt me het financieel wel haalbaar om dat met tuincentrum compost te doen.

Ook hebben we 2 druiven van type vitis vinifera aan de zonnige kant van de tuin staan.

We hebben een stoeptegel uit de grond gerukt, met een grondboor een gat gemaakt en daarin de druif gestopt.

Ik ben gek op druivenplanten... En dat sluit perfect aan bij een andere hobby, brouwen of wijnmaken.

Ook ben ik, in poging om planten en hun behoeftes beter te begrijpen begonnen met hydrocultuur.

Maar ik geloof niet dat dat een heel actueel onderwerp is op dit forum.

Desalniettemin denk ik dat we heel veel kunnen leren hier op het forum

Welkom Marc,

Een hele overgang van een vierkante voet naar 5m2.

Je bent in eens groot grondbezitter...…

Mest kan niet veel kwaad op nieuwe grond, al staan sommige planten liever wat armer.

Leuk dat je wijn maakt, ik heb gewerkt in Puligny Montrachet en de Beaujolais en daar veel lekkere wijn geproefd.

Hou ons maar op de hoogte van je voortgang.

.

Vandaag hebben we het grind en worteldoek verwijderd en zijn we flink aan het spitten gegaan en licht met koemestkorrels bemest... wat na een avondje lezen op dit forum compleet verkeerd blijkt te zijn.

Welkom verloofd stel!

Wat een heerlijke binnenkomer lees ik toch

Niet stressen, nergens voor nodig. Tuinieren is niet alleen zaaien en oogsten maar ook ontspanning, genieten, denken, sporten èn zweten.

Alle bonuspunten hebben jullie al binnen door grind en worteldoek te verwijderen. Helemaal goed!