folkmarcmetal Posted June 9, 2019 Share Posted June 9, 2019 Hallo allemaal. We (mijn verloofde en ik) hebben al eens eerder een square foot garden/makkelijke moestuin gehad.Nu hebben we een enorm stuk grond van 5 m2 vrijgemaakt om het eens in de vette klei (hoeksche waard whooo ) te proberen. Vandaag hebben we het grind en worteldoek verwijderd en zijn we flink aan het spitten gegaan en licht met koemestkorrels bemest... wat na een avondje lezen op dit forum compleet verkeerd blijkt te zijn. Ik heb veel gelezen en heb besloten om morgen naar het tuincentrum te gaan om compost te halen, gezien de grandeur van onze toekomstige moestuin lijkt me het financieel wel haalbaar om dat met tuincentrum compost te doen. Ook hebben we 2 druiven van type vitis vinifera aan de zonnige kant van de tuin staan.We hebben een stoeptegel uit de grond gerukt, met een grondboor een gat gemaakt en daarin de druif gestopt.Ik ben gek op druivenplanten... En dat sluit perfect aan bij een andere hobby, brouwen of wijnmaken. Ook ben ik, in poging om planten en hun behoeftes beter te begrijpen begonnen met hydrocultuur.Maar ik geloof niet dat dat een heel actueel onderwerp is op dit forum. Desalniettemin denk ik dat we heel veel kunnen leren hier op het forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter v/d Breevaart Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 Welkom! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 Welkom Marc, Een hele overgang van een vierkante voet naar 5m2. Je bent in eens groot grondbezitter...… Mest kan niet veel kwaad op nieuwe grond, al staan sommige planten liever wat armer. Leuk dat je wijn maakt, ik heb gewerkt in Puligny Montrachet en de Beaujolais en daar veel lekkere wijn geproefd.Hou ons maar op de hoogte van je voortgang. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 Welkom! Er was wel iemand bezig met hydro toch? Spitskool misschien? In ieder geval veel plezier met je tuin gewenst. Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted June 11, 2019 Share Posted June 11, 2019 Gezien de grandeur van de moestuin, oolalaaa, dat geeft de burger moed! Veel plezier met de moestuin en geniet ervan Groene groetjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grork Posted June 15, 2019 Share Posted June 15, 2019 .Vandaag hebben we het grind en worteldoek verwijderd en zijn we flink aan het spitten gegaan en licht met koemestkorrels bemest... wat na een avondje lezen op dit forum compleet verkeerd blijkt te zijn. Welkom verloofd stel! Wat een heerlijke binnenkomer lees ik toch Niet stressen, nergens voor nodig. Tuinieren is niet alleen zaaien en oogsten maar ook ontspanning, genieten, denken, sporten èn zweten.Alle bonuspunten hebben jullie al binnen door grind en worteldoek te verwijderen. Helemaal goed! Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted June 20, 2019 Share Posted June 20, 2019 Welkom! Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts