paddestoelengek Posted June 11, 2019 Share Posted June 11, 2019 het wil maar niet lukken om deze uit zaad te telen, en toch zou ik graag voor mijn kleinzoon deze plant willen kweken dit jaaris er toevallig iemand waarvan ik kan overnemen of weet iemand hoe ik aan een paar van deze planten kan komen? alvast bedankt Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tygovdm Posted June 23, 2019 Share Posted June 23, 2019 Ik zit met hetzelfde probleem, het wil maar niet ontkiemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariskah Posted July 7, 2019 Share Posted July 7, 2019 Hallo, Ik heb nog wel een paar plantjes over. Het komt zelfs spontaan in de tuin op waar het vorig jaar heeft gestaan zag ik.Alleen, het zijn wel kwetsbare plantjes. Ik kan de plantjes versturen tegen portoksten en in een bubbeltjesenvelop dacht ik en dan verpakt in een natte krant oid? Ik hoor het wel als je/jullie nog belangstelling hebben. Stuur dan even een PB dan kunnen we adresgegevens uitwisselen. Groetjes, Mariska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted July 8, 2019 Author Share Posted July 8, 2019 bedankt voor het aanbodgezien de kwetsbaarheid en het late seizoen denk ik dat het risico te groot is inmiddels gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariskah Posted July 8, 2019 Share Posted July 8, 2019 Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, het kost je alleen een paar postzegels.Mijn plantjes zijn nog niet zo groot, de groeispurt moet nog komen. Maar je moet het zelf weten natuurlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariskah Posted July 8, 2019 Share Posted July 8, 2019 P.S, Vorig jaar heb ik een zakje zaad gekocht via een webwinkel en dat kiemde ook slecht. Dit jaar heb ik via een hobby tuinier zaden besteld en die kiemden bijna allemaal. Ik denk dat deze zaden verser waren. En wat ik dit jaar ook anders heb gedaan, gewoon in de huiskamer een bakje op de vensterbank boven de verwarming gezet, Dat doe ik anders nooit maar nu wel omdat het zo'n koud voorjaar was. Misschien hebben ze toch wat meer warmte nodig om te ontkiemn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted July 9, 2019 Author Share Posted July 9, 2019 Mariskah graag zou ik achteraf gezien toch graag gebruik maken van je aanbodhet lukt me alleen niet om een PB naar je te sturen,kan je mij even een berichtje sturen zodat ik kan reageren? Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted July 19, 2019 Author Share Posted July 19, 2019 Inmiddels staan de plantjes op de tuinvan het transport hebben ze geen schade ondervondennu maar hopen op toch een (verlate) oogst Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariskah Posted July 20, 2019 Share Posted July 20, 2019 Fijn dat ze het transport goed doorstaan hebben. Ik denk dat ze na de regen van vandaag en de hoge temperaturen komende week de grond uitschieten. Heel veel succes ermee! Groetjes, Mariska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariskah Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 Hoi, Hoe gaat het met de muismeloentjes? Bij mij is de oogst tot nu toe wat teleurstellend.Maar misschien komt dat nog in september? Groet, Mariska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted August 24, 2019 Author Share Posted August 24, 2019 na het planten kwam er gelijk de eerste eerste hittegolf overheen en daar hebben ze veel onder geleden.nu groeien ze wel, maar of ik dit jaar nog oogst kan verwachten?Ik zeg maar zo, omschoffelen kan altijd nog dus ik wacht rustig af en geef ze af en toe een plens. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted October 2, 2019 Author Share Posted October 2, 2019 beter laat dan nooit: ik vind ze er geweldig uitzien, volgend jaar ga ik ze zeer zeker bijtijds zaaien gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts