Jump to content

Geel wordende komkommers :(

RoosDeTuinier

Recommended Posts

Ik heb een probleem met mijn komkommerplant ik heb een geënte komkommer van de hornbach en letterlijk bij iedere komkommer die die produceert wordem de vruchten als ze ongeveer 3 cm lang zijn geel en dor en vallen er vervolgens af... ik heb gier gegeven en bijgemest maar het helpt allemaal niet en wordt er hopeloos van

Ze zeggen dat komkommers niet bevrucht hoeven te worden en er zitten ook alleen maar vrouwelijke bloemen in...

Hoe groot is je komkommer al Roos? Zonder foto om te beoordelen: ik denk dat je even geduld nog moet hebben misschien. Wellicht gaat hij meer mannelijke bloemen maken zodra hij meer ranken heeft. Ik ben overigens sceptisch over plantjes de niet bevrucht hoeven te worden. Bij wijze van experiment zou ik bij het eerste mannelijke bloempje gewoon wat stuifmeel deppen met een penseeltje en daarmee een vrouwtje aan stippen. Kijken of die dan wel uitgroeit tot een komkommertje

Het is vast een F1-hybride, die alleen vrouwelijke bloemen maakt. Het vruchtbeginsel groeit zonder bevruchting uit tot een prima komkommer. Als deze bloemen via kruisbestuiving bevrucht zouden worden, dan krijg je een minder lekkere komkommer met zaden en dat willen de meesten nu juist niet. Oude komkommerrassen maken vaak wel mannelijke bloemen.

Ik zou nog even geduld hebben, mogelijk heeft de komkommerplant last van de gier.