Lijntje Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 Hoi! Ik ben helemaal nieuw in het wereldje van moestuinieren. Ik heb ongeveer 1,5 week geleden radijsjes gezaaid. Ik heb gaatjes gemaakt en de zaadjes daarin gedaan. Omdat ik niet vermoedde dat ze allemaal zouden gaan kiemen, heb ik 3 zaadjes per gaatje gedaan. Nu zijn ze wél allemaal gaan kiemen. Moet ik nu iets doen om ze meer ruimte te geven? Liefs,Lijntje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 Nee hoor, radijsjes vinden het zelfs wel fijn om met broertjes en zusjes op te groeien. Het is alleen niet de beste tijd voor radijsjes. Ze hebben het liever wat koeler en wat kortere dagen. Maar dat is wel wat rasafhankelijk. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxious Posted July 11, 2019 Share Posted July 11, 2019 Hoi Lijntje, Als je mooie ronde radijs wilt, dan kun je ze het beste om de 5 cm en zo'n 10 tot 15 cm tussen de rijen zetten, anders verdrukken ze elkaar en krijg je rare vormen en maten.Radijs kun je direct in de grond zaaien van maart tot en met augustus.Als ze dicht op elkaar staan kun je ze uitdunnen. gewoon die kleinste eruit trekken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts