Amrutten Posted August 7, 2019 Share Posted August 7, 2019 Ik zoek een graanmolen te leen.Dit jaar heb ik als experiment tarwe gezaaid en daar zal ongeveer 6kg opbrengst vanaf komen.Ik wil hiervan graag meel malen en brood bakken. Maaaaar, een molen hiervoor aanschaffen is voorlopig een brug te ver.Daarom zoek ik een molen te leen, of iemand die dit voor mij malen wil.( liefst in zuid tot midden Limburg) Ik heb geen facebook o.i.d., dus kan deze vraag niet verder verspreiden. Als iemand van jullie dit wil doen, graag. Antoinette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted August 7, 2019 Share Posted August 7, 2019 Leuk je eigen tarwe, heb je het hier beschreven?Maar waarom niet even bij je molenaar vragen, hier zouden die dat met liefde doen: O nee, dat is bij jullie natuurlijk een watermolen! Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted August 7, 2019 Author Share Posted August 7, 2019 Neen, ik heb het niet beschreven.Er staat nog een gedeelte, zal foto maken. Ik heb jammergenoeg geen molenaar in de buurt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted August 9, 2019 Author Share Posted August 9, 2019 @Patrijs: Naar aanleiding van je opmerking over je molenaar, ben ik gaan googelen.En tot mijn verbazing heb ik er een in de buurt gevonden die voor mij wil malen.Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten. Foto van tarwe veldje. Het was al bijna afgeoogst toen ik opeens aan het maken van foto's dacht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 Mooi dat het gelukt is. En bedankt voor de foto's, hier wordt ook veel gebakken (zit net aan een gloeiend heet broodje met lavas zaad).Staat toch ook nog op mijn lijstje om zelf graan te verbouwen. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 10, 2019 Share Posted August 10, 2019 Totaal off-topic maar hoeveel zaad heb je gebruikt? Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted August 11, 2019 Author Share Posted August 11, 2019 @appelvrouw. Ik heb ruim gezaaid. 2x 500 gr. (Winter en zomertarwe) op ongeveer 20m2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 11, 2019 Share Posted August 11, 2019 Hihi nee ik bedoel hoeveel lavaszaad in je brood, het was een vraag aan Patrijs Maar mooi dat ik weet wat je aan tarwezaad hebt gebruikt Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted August 11, 2019 Share Posted August 11, 2019 Een zo`n schermpje lavaszaadjes als hier midden op de schaal gaf net een extra smaakje aan de 16 kleine bolletjes. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted August 11, 2019 Share Posted August 11, 2019 Dat is leuk Antoinette!! Erg benieuwd naar het resultaat en de baksels Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted August 16, 2019 Author Share Posted August 16, 2019 Zie blog/Amrutten/tarwe_malen_b-7848.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts