Jump to content

Recommended Posts

Posted

Als ge nu nog ( eind Augustus ) uitlopers neemt van Juni dragers , wat is daar nog mee te doen ?

Ze moeten dus nog eerst wortelen in een potje

Posted

Staan ze opgepot of in de volle grond?

In de volle grond kan je nog prima stekken ( uitlopers) zetten zeker als ze al geworteld zijn. Alleen gaan ze in sept en okt de bloemaanleg voor volgend jaar voorbereiden waar de aardbeien uit moeten groeien. Dus na eind, of zelf hou ik aan half aug, geplante uitlopers zullen minder aardbeien geven volgend seizoen.

Zelf heb ik de helft nu gedaan en de andere helft moet nog. Het viel mij op dat er hier nog niet veel goed gewortelde stekken waren vanwege de droogte. ( Ik had moeten gieten). Maar ik had wel genoeg om door te stekken.

In pot geld hetzelfde verhaal eigenlijk. Het verplanten zal dan minder stress dus groeistop opleveren..

Ben je wat later geen probleem, het kost je alleen het eerste jaar wat opbrengst.

Hier een foto van afgelopen week. De nieuwe stekken geplant voor de flinke buien scheelt weer watergeven.

Ondertussen zijn ze al goed aangeslagen.

Linked Image