Jump to content

even voorstellen

ijsselg
 Share

Recommended Posts

Gisteren heb ik met een volkstuinersclub afgesproken dat ik vanaf dit najaar een tuin ga huren van 100m. Zoals bij meer mensen zal droogte en water de grootste uitdaging zijn. Er zijn natuurlijk pompen op het complex. ik wil een grote bak volpompen zodat de zon het kan opwarmen. Dan met een aantal slangen op gezette tijden water laten lopen in geulen etc. Dit zou moeten d.m.v. een automatisch te openen klep in de watertoevoer. Met een tijdschakeling. Zijn deze systemen te koop (op batterijen), of moet ik zelf iets bedenken. Of heeft iemand dit al uitgedacht en uitgewerkt? Ik hoor het graag. Verder zal ik de komende tijd dit forum volgen. Bedankt dat ik lid mag zijn.

Een tuintje superleuk!

Geulen met water lis bij gebrek aan niets, handig, maar een druppelsysteem verbruikt veel minder water. Ik zou er nog even naar kijken. Regenwater opvangen voor de droge periodes is zeker tegenwoordig heel verstandig. Veel plezier met alle voorbereidingen. Bijna najaar jeej!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Dergelijke systemen zijn er al vele jaren, kant en klaar, mechanische klok. Of nu ook alles electronisch. Hobbyisten maken het nog veel preciezer met Raspberry pi of andere eenvoudige computertjes. Hydrophonics, de teelt op water, daar zul je heel veel van dat spul kunnen vinden. Maar ook Gardena verkoopt het.

Action, of net iets duurder Aldi en daarna Lidl, verkopen ook 5M druppel/sproeislangen met gardena/hozelock koppeling. Als je veel gaat gebruiken kun je ook kijken naar professionele harde slangen, bij bepaalde hoeveelheid wordt die goedkoper, maar met 100M2 waarin je ook nog een huisje, vijver/regenopvang en een flinke mestbult ter compostering gebruikt, zal je daar niet snel aan toe zijn het eerste jaar.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

• 1 month later...