Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

rucola

Lijntje

Recommended Posts

Heb je een foto van de gaatjes? In het midden van het blad of aan de randen? Kunnen verschillende insecten zijn.

Vaak zitten ze verstopt aan de onderkant van de bladeren. Even goed inspecteren. Kevers, torretjes, rupsjes, larvjes (doorzichtig) van sluipwesp etc

Die gaatjes geven aan dat je rucola erg lekker is!

Meestal zijn het aardvlooien die in jonge koolplantjes kleine gaatjes eten.

Wat wij doen in dat geval is voorzichtig om de gaatjes heen eten zodat je alleen nog de gaatjes overhoud en je die daarna weg kan gooien.

Wil je van de aardvlooien af dan kan je (bijvoorbeeld HIER ) even zoeken op aardvlooien bestrijden.

De ouderwetse biologische manier van het bestrijden van aardvlooien is door ze af te vangen met een plankje met dubbelzijdige tape.

Ga hier mee vlak boven de grond en de vlooien springen op en plakken vast.

P.s. Hoe is het met je radijsjes afgelopen?

Klinkt inderdaad als aardvlooien. Heb ik hier ook veel last van. Gele plakplaatjes werken wel, dat doe ik alleen als het te erg is. Aardvlooien zijn dol op koolplanten (rucola valt daar ook onder). Ik eet de bladeren met gaten gewoon op, tenzij ze er te onappetijtelijk uitzien. Even wassen en het smaakt nog net ze goed.