Jump to content
HuubvG

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

Recommended Posts

* mededelingen*

@Falaigai, je hebt wel betaald, maar nog niet de PB beantwoord. Graag een PB naar mij met je adres! Dankjewel.

Er waren nog enkele deelnemers die niet per pb bereikbaar waren / konden antwoorden. Graag even kijken of je postvak in / postvak uit misschien ook vol is. Je kunt deze legen om weer berichten te kunnen ontvangen en versturen. Wel zo makkelijk!

Verder moeten alle deelnemers in bericht 2 van dit topic inmiddels de zaden hebben (behalve Tamachan en Carina 1966, deze worden vandaag verzonden). Zo niet, meld dat dan ajb even per PB of hier.

Nog enkele zaden te gaan, aanmelden kan nog steeds.

zie update MTF teeltwedstrijd 2020: peper

zie ook deelnemerslijst in het tweede bericht van het wedstrijdtopic

Ik zou ook wel mee willen doen. Kijken of het lukt om eens pepers te krijgen.

Ik wil ook wel mee doen! Zie de PB wel tegemoet!

als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan

de stand van zaken na een maand

IMG7161-50073941579094480.jpg

Ik weet niet of ik nog opnieuw een wedstrijdpeper ga zaaien. Ze staan er wel goed bij zo met z'n tweetjes.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

@Bosmol, doe ik.

Koolrabi plantjes zien er goed uit, ze lopen iets vooruit op de mijne.

Je zou bijna denken dat het off topic gaat (regelmod wilde al bijna ingrijpen...), het gaat immers over pepers en niet over koolrabi's. Maar deelnemers kunnen hier ook al Koolrabi zijn.

zie update MTF teeltwedstrijd 2020: peper

zie ook deelnemerslijst in het tweede bericht van het wedstrijdtopic

860c8d7727978a60fa83779e9270467d.jpg

Dikke vette peper stress hier. Pas 1 opgekomen sinds 2/1 en nu heb ik visioenen dat ik geen pepers heb deze zomer. Help!

Ik heb post gehad vandaag. Bedankt voor de organisatie. Keurig verpakt! Meteen werk van gemaakt. 3x deno en 2x direct in zaaimedium. Ik had vorig jaar slechte kiemresultaten met mijn paprikas dus ik ben benieuwd hoe dit nu gaat.

2020011613221831561579181701.jpg2020011613453328511579181699.jpg2020011614263073921579181696.jpg

IMG7163-40013741579190593.jpg

Ik heb vandaag toch nog maar 2 Marietjes gezaaid. Dan kan ik zien wat op termijn de verschillen zijn met de 2 pepers die een maand eerder zijn gezaaid. Ik ben benieuwd.

Over een maand doe ik weer verslag.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Deze zijn op 4 december gezaaid. Een proefzaai.

En nu al:

2020011618314823591579196447.jpg

Echte annuums dus, die gaan snel (snel: voor pepers). Ik denk dat ze over anderhalve maand ongeveer 20 cm hoog zullen zijn, misschien wel 30 cm.

Het is dan begin maart. En dan moeten ze daarna nog ongeveer twee maanden wachten tot ze in de kas kunnen. Dan zijn ze binnen onhandelbaar groot. Help!

(Eerder naar buiten kan natuurlijk, als het niet vriest. Maar bij temperaturen onder 15 graden groeien ze niet of nauwelijks.)

De echte zaai ga ik dus pas eind februari doen. (De Chinense- en Baccatum pepers zijn nu al wel net gezaaid, die kiemen en groeien veel trager).