Jump to content
angela

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2020

Recommended Posts

@rorror ingeprikt en toen in de hete olie. Zeezout er over en smullen maar!

(Bij tr frietjes eet je er gefrituurde aubergine, courgette, evt wortel bij met een naturel tomatensaus. Er zit alleen tomaat in met evt pepers. Verder niets en dan de yoghurt met knoflook. 
Mensen denken vaak dat het een makkelijke maaltijd is, maar ik was om 16 u begonnen en konden 2 u later pas eten. Veel werk, maar zó lekker!) 

• Like 1

Posted (edited)

In de Lean Mean Fat Reducing Grilling Machine  (zo heet dat ding echt) behalve zalm ook groente gegrild, courgettes, koolrabi en tomaatjes met knoflook. Geraspte komkommer met azijn, suiker en peper erbij..mmm

EE5899DF-737A-4915-B927-DB1903F74F30.thumb.jpeg.ad704673b5bd2465435d3b25771f8121.jpeg

Edited by appelvrouw

https://www.airbnb.com/h/backtothesixties

Waar de mol is is er hoop!

Mücver

De laatste 2 nog op de foto. Lekker met een dot yoghurt.

3ba684c379d70cbaa6cfc33336c0b9f9.jpg

De tweede gele paprika uit de kas, samen met een puntpaprika in de salade
en alle restjes van gisteren met een vers soepje erbij.

erwten, wortel, boontjes, ui, tomaat,komkommer,met mayo-kechup-yoghurt-thijm sausje

Snijbonen uet.dacht o lekker, mijn snijbonen molentje is bot.dus ze waren scherp(scheermesjes) dus weggegooid. Verder sambal oelek gemaakt dat was wel gelukt.met pepers uet natuurlijk.

Een heerlijke curry met oa boontjes, erwt, peul, aardappel en tomatenpuree uet met koriander. Was zó lekker. Ik krijg eigenlijk weer zin in wat leftovers.

Een puddingbroodje! Ik kan me niet heugen dat ik dat gegeten heb.

Hier ook koude zaken, veel kleine tomaatjes met olijfolie en basilicumblaadjes en Armeense komkommer met pez. En zometeen, want we hebben nog niet gegeten, een gebakken courgettes met nog meer van die tomaatjes.

Heerlijke vegetarische hamburgers met koriander, boontjes, courgette, tomaat, komkommer en knoflook uit de tuin. Jammer dat ik nog geen kikkererwten heb, dus die kwamen helaas uit de supermarkt....

Een enorme salade van één gele CdB plus nog een tweede salade van een moonglow en een rose de Bern. Frietjes van de net geoogste aardappels Pompadour. En erbij een geraspte komkommersalade van Zelhemse komkommer👏

• Like 1

Thaise curry uit mijn Thaise curryboek, met boontjes en courgette uit de tuin.

Mmmmmm spinaziesalade uet, de knoflooksaus merendeels uet, de zelfbedachte bonensalade uet met sla en spinazie met een mosterddressing. Zeker voor herhaling vatbaar! Wat nog meer? Nou ja alle kruiden van alle andere dingen, rijkelijk knoflookpasta, ow en een paar vers geoogste uien. Hadden rood moeten zijn. Waren spierwit. Heel apart, want vooralsnog had ik ook daadwerkelijk rode uien. Nou ja. Uien. Tjes

Een wedstrijdpeper. Slechts gedeeltelijk. Vond hem bijzonder pittig zo zonder brood erbij en een zeer geslaagd ijsje met aardbeienjam wat ik door de melk had geroerd. Dat was geen straf

b95a06e54e59cb3d2f1731d46af61070.jpg

Ik kan de allerhande van deze maand ten zeerste aanbevelen. Ik kwam enkel recepten tegen die ik wilde uitproberen, maar steeds ontbrekende ingrediënten. Tot deze linzensalade. De spinazie, geroosterde paprika’s en parmezaan van mezelf en vandaag voor het eerst eigen Caesar dressing gemaakt met een eigen eitje. De paprika’s heb ik blijkbaar 151218 ingemaakt. Bijna 2 jaar later eet ik nog steeds de paprika’s van die inmaakbatch. Goed man.