Jump to content
angela

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2020

Recommended Posts

Mooi gezicht zo saampjes gesconcentreerd!

leuk als ze zelf aan de slag willen (en ja.. ook doodeng ja met scherpe messen!)

• Like 1

In de tuin de frambozenstruiken leeg staan eten, mmm die herfst frambozen komen goed op gang! En twee Alkmene appeltjes die zijn klaar voor de pluk.

Aan tafel aardappeltjes Maris Peer en worteltjes met peterselie en venkel en heerlijk veldvarkens snitzeltje erbij.

• Like 1

https://www.airbnb.com/h/backtothesixties

Waar de mol is is er hoop!

Gisteren keek ik chefs table op Netflix. Het is de barbecue reeks en ik kreeg me toch zin in gepofte knoflook. Dat hoort bij barbecue vind ik. Dus in de open haard een bol knoflook gelegd voor ik naar bed ging. Vanochtend gekeken en jawel. Perfect gepoft! Geen harde stukjes, maar rondom zacht.

Voor de lunch een teentje op mijn net uit de oven gekomen broodje gesmeerd en met een verse peper en tomaten gegeten superlekker! De rest was voor de tomatensoep. Nomnomnom, wat is dat belachelijk lekker zeg. Veel basilicum, rode en groene en een scheutje room.

Vervolgens gövec met een mini aubergine uit de tuin. Ik kweek gewoon alleen maar mini groente en fruit

fea83922bdb7343fe5d1db21d1c43908.jpg

Hij weigerde verder te groeien, dus nu maar in het eten gedaan. Hoop dat de rest nog een spurtje maakt. Veel aardbeien op vandaag en 1 vijg. Aardbeien naar de kinders zodat ik zonder schuldgevoel een heerlijke vijg alleen kon eten.

Zo dan.

maiskolf, Stowell's Evergreen, lekker ondanks zijn hoge leeftijd (soort is uit 1848, zaad uit 2014 )

en geroosterde courgetteschijf op de grillpan, oven-rosevalletjes, balletje Sjonnie Boer

niet verherbouwd met allerlei sterren-eten-spul maar alleen beetje boter en P&Z 👨‍🍳

• Like 1

Niet geheel duurzaam eigen tomaten 400 km verderop meegenomen en tot pastasaus verwerkt. Smaakt even lekker of zelfs lekkerder door de complimenten van het stadsvolk. Met de tweede portie lekkere curry gemaakt. Morgen nog een derde portie dan is het echt op. 
Ook eigen druiven meegenomen, mitzurinski, die heerlijk waren en ook druiven gegeten die ik ooit met @geedee heb geruild op een mtfd, Het zouden Boskoops blauwe ( of vroege?) moeten zijn maar ze hebben een heel vreemd smaakje..Jammer hoor, die struik gaat waarschijnlijk vervangen worden👎🏻

Als laatste de pêche de vigne, heerlijk zoet en net rijp, de boom hangt hier in het Gooi weer boordevol. Trots ben ik op mijn eigen zaailing!

• Like 2

https://www.airbnb.com/h/backtothesixties

Waar de mol is is er hoop!

Pastasaus gemaakt en toen had de man trek in pasta. Grote salade erbij uet.
Gisteren tortilla’s met eigen tomaten, saus, komkommer en mais. Ook heel goed binnen te houden.

Alleen de lente ui en 2 bollen knoflook (voor 10 schelpjes) kwamen uit eigen tuin.
Eerste keer dat mijn vrouw dit gemaakt heeft, en smaakt meteen goed.be873582e64ce03ae3f4eb97ff4ad06a.jpg

• Like 4

Desempizza’s met courgette, spinazie, knoflook, uien, courgettes uet

Kids er nog kalkoensalami op, iedereen happy

680E5486-DFDA-4553-8F7A-D6E2EFA87275.thumb.jpeg.b517a150ade64b1e5787bcb655883918.jpeg

• Like 1

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Curry van wortel, courgette en chinese kool, alles uet. Met garnalen en kokosroom, rode currypaste.

Echt lekker, al zeg ik het zelf.  Meneer is het met me eens.

• Like 1

Gekochte Pizza (niet lekker) met een salade uet (wel lekker). De peruaanse postelein doet het zo waanzinnig dit jaar. Elke dag eten we dit knapperige blaadje en ik noem hem zelden. Bij deze dus, want o zo lekker.

Net als brunch 2 pepers. 1 aji de pineapple en 1 lemon drop. De pineapple is zo venijnig pittig. Ik ben aan het nablussen met tomaatjes. Indigo blue Pitts en pink pondorossa

uitgesloofd voor goede vrienden

curry dagje

lamsstoof met pruimen, aardappelcurry met room, koolcurry met tomaat, raita met komkommer, rijst, naan, jummiedepumie!

😎

• Like 3