Jump to content
angela

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2020

Recommended Posts

Dat klinkt lekker én gezellig!
Hier piepers + pompoen uit de oven (eerst ff 10 min koken, uitlekken, omschudden, op de bakplaat met wat reuzel, zout, tijm en laurierblad en dan 50 min op 220, super krokant en smaakvol) en nog maar weer een kippenburger erbij. Iets te veel gegeten. Maar lekker!

wees bevriend met kleine dingen

spruitenstamp met innova aardappeltjes, lekker romig

Wij hetzelfde @Jorieke123, behalve dat de andijvie en aardappels uit ons eigen tuin kwamen, de compote ook, maar het spek ook uit jouw tuin. En we misten het aangename gezelschap @Anna3. En het kersenijs🍧.

@jootje vanmiddag de rest op brood..mmmm

Edited by appelvrouw
  • Like 3

https://www.airbnb.com/h/backtothesixties

Waar de mol is is er hoop!

Vanaf vandaag moet ik koken met producten die geen gas vormen in de darmen, nog niet zo gemakkelijk. Vanavond rijst met een balletje enz wortels met peterselie. Bietenslaatje. Alles zonder ui en knof natuurlijk. Kan ik eindelijk eens de groene kruiden meer in het zonnetje zetten...

Ehh. Kook je de wortel? Anders is het nog steeds vrij pittig voor je buik hoor. Althans, is de ervaring hiero. Idem voor rode biet. En schillen ook zoveel mogelijk. De bieten bijv. Maar ook pompoenen. Wat schiet me nog zo te binnen: Oh ja. Vet. Vet is vet lekker maar mijn buik wordt er niet vrolijk van. En tot slot: kleine porties eten en niet te laat op de avond.

Tot zover deze fijne, ongevraagde edoch bemoedigen-bedoelde aanvulling van een ‘deskundige’ icon_e_biggrin.gif.bb9552fc80392f4036ab9cb0c26926dc.gif

On topic: berg mais tortilla chips, daar Chili overheen en daaroverheen een pittige salsa van bijna de laatste tomaten!

(Oh ja. En niet pittig!)

• Like 2

Hmm, sterkte Appeltje. Wortels zinn heftig op de maag, maar weet niet of dat het hetzelfde effect op je darmen heeft.

Wij aten lasagne met eigen tomaat, saus, groente, kruiden en tomatenpuree. Salade du jardin met heel veel geraspte wortel (why? Goede vraag, het moest op volgens de man), 5 soorten sla, tomaat en een komkommer uit de tuin (de laatste vrees ik). Na heerlijke herfstframbozen.

• Like 1

Jawel. Gekookte wortel met peterselie en geschilde bieten. Nee rauwkost is ook afgeraden. Wel wat sla. Geen kool boehoehoe, en ik heb prachtige savooiekolen voor t eerst😫. Kleintjes maar mooi. Enfin daarvoor maar een inmaak recept zoeken. 
En verder op zoek naar gas verminderde kruiden en specerijen.

Moeten jullie in Franrijk ook van het gas af??😲

Weer andijvie stamppot. Dit keer met rauwe andijvie.

Gisteren stoofvlees met boontjes en tomatensoep.

Beide middagen mie met groenten uit de tuin en voor mij een halve peper per bordje.

Edited by Patrijs
  • Like 1

Whoehahaha. Patrijs! Moest er nog over nadenken ook. Goed gevonden

En goede tip mbt de mie. Dat ga ik morgen ook maken.

Op 13-10-2020 om 15:41, appelvrouw zei:

Vanaf vandaag moet ik koken met producten die geen gas vormen in de darmen, nog niet zo gemakkelijk. Vanavond rijst met een balletje enz wortels met peterselie. Bietenslaatje. Alles zonder ui en knof natuurlijk. Kan ik eindelijk eens de groene kruiden meer in het zonnetje zetten...

asafoetida al geprobeerd?

wij aten courgettesoep, een beetje kliek

en bitterballen, ook kliek

en heel veel vla met nootjes

@Jeanne heijmans vinden wij ook, daarom telen we filderkraut, nu 12 kg zuurkool klaar, top

wij hadden boerenkool, tradi, heerlijk met stukjes augurk, worst, mosterd

• Like 1

Mmmm, heerlijke roti met waanzinnige adjumas en eigen sambal.
Vanavond pizza’s met een grote salade en misschien nog soep als ik puf heb.

• Like 1

Enorme pan bruine bonensoep gemaakt. Met pastinaak en knolselder en spek ook. Mmm. Lekker!
Kommetje gehad voor de lunch en de rest ingevroren. Rond 18.00 gevallen voor een bak choco-ijs.
Dus bij t avondeten gecompenseerd door geroosterde groenten uit de oven: pastinaak, knolselder, bietjes, pompoen en paar piepertjes. Veel knof, rozemarijn en wat olijfolie en zeezout. 50 min op 220 graden. Heerlijk! (Okay. Op t bord nog wel een klodder mayo erbij. Om weer te compenseren voor al die groente )
Nu uitpuffen hoor!

• Like 2

Heerlijke grote pan tomaten paprika soep gemaakt (laatste tomaten en deel van de laatste paprika uit de kas). Smaakte erg goed, maar veel te veel dus de rest gaat de vriezer in!

courgettesoep met courgette en paprika uit eigen tuin. 

citroenbonensoepje van de geselecteerde splijtkneusje  want ik had ze iets te lang laten koken 😁

was verrukkelijk, romig, licht gebonden door de bonen

bouillon trekken

bonen vet lang doorkoken, minuutje of 120,  en erin en blenderen

P&Z, beetje nootmuskaat, handje lichtbruin gebakken uitjes

handje soepgroenten uet en uit eigen vriezer en dan zachtjes koken tot de groenten bijtklaar zijn, minuutje of 10

2 dagen geleden: bladerdeeg 'pizza' met lekker wat tomaatjes en paprika en courgette en een rood uitje en veel bonenkruid. 

Gisteren voor de lunch: Klein soepje gekookt van een dikke tomaat en een stuk courgette (die was over van de dag daarvoor). Wat kruiderij er in en dopen met witte broodjes :) 

'S avonds: pasta met spinazie en spekjes en kruidenroomkaas. 

Straks bij de lunch: een soepje van de laatste kleine tomaatjes, en wat broodjes. En vanavond maakt mijn schoonvader boerenkoolstamppot. Wij nemen worst en spekjes mee. 

andijviestamp. geplukt door Jolijntje met gehaktbal, gemaakt door Jolijntje,