Jump to content
angela

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2020

Recommended Posts

Gisteren gevulde paprika’s met tomatenpuree en alle kruiden en zelfs nog 1 tomaat uet. Zelfgemaakte yoghurt erbij en knof uit de tuin. Was superlekker. Vind het zo balen dat je hier 2 u mee bezig bent voor je het kunt eten. (Ik maak dan ook altijd voor 2 dagen, gisteren was dag 2 en net een pietsie te weinig...) gelukkig kwam er een grote salade uet bij met de laatste paprika uit de tuin. Lang van kunnen genieten. De plant in de kas doet het overigens nog met nog kleine paprikaatjes , dus wie weet komt er stiekem toch nog een echte laatste.

Heb als ontbijt de zelfgemaakte vanilleyoghurt van gisteren op. En echt... de lekkerste die ik ooit heb gemaakt. Pure slagroom in je mond, zó belachelijk romig!

907f2be8d272f2408f93a13b532b2eca.jpg

• Like 2

Curry met 4 aubergines en 4 courgettes. De laatste voordat de planten werden geruimd. De aubergine had kennelijk nog 4 kleintjes eraan hangen. Mazzeltje. Lekkere curry ook.

Ook nog Vanilleyoghurt. Was geen straf.

Pastinaak puree met creme fraiche en salade uet! De proteïnen en overige groentjes waren gekocht, maar ow zo lekker. Vind dat aardse zo heerlijk. Jammer dat mijn kinderen daar niet dezelfde ideeen over hebben. Tis dat het Sinterklaas tijd is en die mijter nog heel veel indruk maakt... maar anders

Gisteren Foe yong hai omdat er de laatste dagen eieren worden gelegd met een dunne schil die niet lang houdbaar zijn. Met hamreepjes en doperwten. 

Zometeen kliekjesprak: een restje ham van gisteren, een stukje metworst, wat rijst van gisteren plus heel iets van die saus, aangevuld met een handje pasta en een pot pastasaus. Dat schuift vast erg goed naar binnen na een middag hout zagen en hakken en stapelen :thumbup: 

Pindasoep met mie en garnalen
Met oa de allerlaatste Lavas uit de tuin, knof, wilde knoffel bloemen, koriander, nootmuskaat. na de foto heb ik er wat knapperige komkommer bij gedaan. Stond niet in het recept, was wel heel lekker.

73202356ceb347aaa5815fcbb3933ecb.jpg

Kinderen vonden het wat minder, maar de man en ik hebben er erg van genoten.

Pompoensoep, quiche met N-Z spinazie, wat restjes, o.a. de laatste krootjes.

Vanmiddag pasta met linzensaus en een rest andijvie opgeleukt met een pepertje.

Op de tuin wat rijpe kerstomaatjes en Kaapse bessen.

rijsttafeltje voor de buurtjes, witte kool was gesnipperd en ingevroren, opgebakken met kemirie en kerrie, was geen succes vond ik

rest wel

restjes ook