Jump to content
angela

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2020

Recommended Posts

Oh mjammie. Hutspot! Ook wel zin in eigenlijk!
Morgen misschien.
Vanavond....
109b0e687b64e1468faced4464f81c26.jpg
Ook een eerste bordje sla uet.
(Gecombineerd met een hatseflats-pasta, wat inhoudt: alles wat ik zo’n beetje kan vinden. Met tomatensaus en knof. Vast lekker!)

wees bevriend met kleine dingen

Voor het eerst een appel / rabarber taart gemaakt. De rabarber was al weer zo gegroeid. 

Geslaagd ga ik zeker nog een keer doen. 

667495375_rabarbertaart2.jpeg.949dfc264c4f4c6ee1e1c5e7f5a50a3a.jpeg

Gisteren een groentequiche met bloemen van palmkool, boerenkool en flowersprouts, de eerste sprouting broccoli, zoete aardappel, rode ui en buffelkaas.

Vandaag gratin van aardappel en pastinaak. Die laatste moeten echt hoognodig geoogst, begin van de harde kern komt er al in. Nog een kwart bed te gaan.. De aardappels zijn al wel allemaal geoogst.

En niet te vergeten, rabarber uit de oven met zelfgemaakte yoghurt als toetje :-)

Pasta met eigen pastasaus én parmezaan!
Salade met eigen zongedroogde tomaat eerste dille, basilicum en rucola. Lekkerrrr

Ik ging kijken in de vriezer voor boerenkool, helaas hij was er niet meer.

In deze dagen heb ik zelf zure zult gemaakt.enbest gelukt al zeg ik het zelf.

Ik had nog Pink fir aardappels gevonden in de tuin.

lekker gebakken met wat oregano 

Dit pompoentje...

471298495_LytsPompntsje.jpg.644694d4871aaed88f6968f1e5096f1b.jpg

Kleintjes gaan minder lang mee dan grote exemplaren, hoor je weleens, maar dan vind ik dat dit kleintje zich erg goed heeft gehouden, zo tot April. Dit is natuurlijk zo'n typisch asbakkenrasje van zelf overgehouden zaad, want zo werk ik graag.

Ik ben er ook wel over uit dat ik de kleintjes leuker vind dan die grote dingen. Zo'n kleintje smijt je zo even in een bakpan als ontbijt of tussendoor, terwijl de groten echt een project zijn, en wat smaak betreft verliezen ze het - mijn ervaring is tenminste dat de kleintjes echt meer smaak hebben. 

Pasta uit de oven met pompoen, overwinterde zomerprei en pompoenpitten van eigen oogst en blauwe goudse kaas van etenover.nl (We dachten dat we een stuk bestelde, maar kregen een wiel van ruim 4kg. Dooreten..)

Gisteren een grote salade met kas sla, winterpostelein, kasspinazie, witlof en bieslook uit de tuin.

Er bij pizza met eigen kruiden en tomatensaus.

Voor vandaag heb ik flink wat snijbiet en prei geoogst, wat het worden moet ben ik vergeten, ik handelde slechts in opdracht van de kok.

Gisteren aten we een eigen salade met diverse kruiden uet en zelfgemaakte ‘feta’. Smaakte erg lekker, maar niet naar feta. Ook nog een yoghurtsalade erbij met eigen yoghurt en pepermunt.
Na hadden we aardbeien niet uet, maar wel met zelfgemaakte vanilleyoghurt en afgeroomde slagroom met zelfgemaakte vanillesuiker. Was zo heerlijk zomers! Was overigens ook heel veel slagroom. Een cadeautje

Noodles met vanalles; eeuwige moes, broccoliroosjes, laatste palmkoolbloemen, prei, gebleekte zeekool, wortel en wat buffelstoofvlees.

20200407_182737.jpg.68e3b9825fcd42c4325504cdea08f5a9.jpg

Edited by Anna3

Dat ziet er lekker uit. 

Hier vandaag een noodle soup met snijbiet prei verse knoflook koriander en pepers uit de tuin.

Gisteren raapsteeltjes en de dag daarvoor een uitgebreide verse salade, zonder sla dit keer maar wel met allerlei ander groen en witlof.

Ook is er weer een zuurdesembrood gebakken, maar we moeten die echt veel groter gaan maken met nu zeven mee-eters.

Edited by Patrijs