Jump to content

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2020

jootje
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Gras gemaaid, compostbak gekeerd, wat gezaaid (zonnebloemen, Nieuw-Zeelandse spinazie, cosmos en nog wat bloemen). De grond ligt hier al vrij droog, dus ook wat snijbiet voorgezaaid in trays. Hopelijk schiet die dan niet zo snel door als vorig jaar.

Op 10-4-2020 om 22:34, Jeanne heijmans zei:

Alleen water gegeven, omdat het zo droog is steeds.

Ben planten aan het afharden, en daarna gaan ze naar buiten. Onder een soort veranda.tot nu toe gaat het goed.maar er komt volgende week een dag met veel wind.hoop dat het dan nog goed gaat.

Er komt zelfs nog wat nachtvorst aan deze  week:

image.png.43202d123062766ded905ce62e76263a.png

Edited by Claudia69

@Claudia69 wat een mooi ocerzichtelijk schema van de weersvoorspelling. Waar heb je dat vandaan? Ik kijk altijd op weeronline, maar dat is lang niet zo gedetailleerd.

Hier vandaag een inhaalslag gedaan met zaaien: spinazie, stengel ui, rode kool, palmkool,  paksoi, knolvenkel en nog een hoop bloemen.

Die weersvoorspelling komt van de Bodemkundige Dienst (België) en geldt voor het centrum van het land (regio Brussel). Naar mijn ervaring ook vrij accuraat voor regio Gent. Mogelijk aan de kust iets zachter van temperaturen en in de kempen / Ardennen iets kouder dus. 

https://www.bdb.be/Productendiensten/Weerbericht/Onlineweerbericht/tabid/157/language/nl-BE/Default.aspx

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

En wij de aardappels erin, 30 x Pompadour en 60 x Bernadette. Lie moest eerst gieten voordat hij de gaten goed kon maken.  Rijtjes buiten zaaien zoals bieten en wortelen is wel een probleem het is kurk en kurk droog en de aarde is in grote brokken op sommige bedden waar ik niet genoeg compost voor had. Nou dat weer 👀 Daar wacht ik dus maar even mee.

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Vooral uit interesse, zaaien jullie volgens bepaalde gedachtengangen? Zoals Maria Thun of wassende / afnemende maan? Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik er van vind of hoe ik het aan wil pakken. Het liefst zaai ik nu nog vooral wanneer ik er zin in heb en het er ongeveer de tijd voor is haha.