Jump to content
Nasuada

Fokken met de vleeskippen van Charly/Nasuada/Sasso

Recommended Posts

Heb wat post gemist zie ik. Nou Jorieke  dat heb je toch maar weer mooi gefixt met de vleeskipjes.

Je bent de enigste waarbij het gelukt is.

Mijn  andere 2 mede fokkers hadden dan wel eieren maar niet of nauwelijks bevrucht. En uiteindelijk  liepen ze tegen hetzelfde probleem aan als ik.

Zeer oversexte hanen richting de hennen.

Navraag leert dat bij de grotere hanen in Frankrijk de slagpennen getrokken wordt omdat ze hier idd om bekend staan. Beetje jammer dat deze info ons nu pas bereikt.

De een haalt een nieuw setje en de andere zet een poule de Bresse Haan bij de vleeskipjes.

Toch een leuk experiment, voor mij weer een les om niet altijd voor de grootste en de dikste te gaan :-).

Tot vrijdag!

Nou, toch geinig om te lezen dat wij dan wel succes hebben gehad. Als ik van Nasuada hoor dat haar hanen zo groot waren, en onze haan al zo groot voelt als je hem uit een bench moet pakken ( :???: ) dan moet ik er niet aan denken om zulke joekels te hebben lopen hoor! 

Ik hoop dat deze 2 hennen en haan hun goeie werk nog even voortzetten daar bij jou Nas, ze zullen wel even van de leg zijn vrees ik. De ene hen legt ineens weer dubbeldooiers, dat heeft ze weken niet gedaan. En de andere hen heeft altijd wat kleinere eitjes, beetje formaatje Orpington-ei. Maar de kuikens gaan allemaal gelijk op. Dus dat maakt niet uit blijkbaar. 

Ja succes met de kippies, Nas. Dat er maar veel prachtige vleeskuikentjes uit voort mogen komen nog!
En inderdaad leuk, Jorieke. Dat de keuze voor de niet zware haan icm zwaardere hennen zo goed heeft uitgepakt :thumbup:

De kleine kuikentjes groeien idioot hard trouwens. Ze komen al aardig in de buurt van hun twee weken oudere zwarte stalgenootjes. Oh en ze zijn voor het eerst buiten geweest vandaag. Gras-pikken vonden ze bijzonder leuk. Hoop morgen niet aan de flats

Zal snel weer wat foto’s maken!

wees bevriend met kleine dingen