Jump to content
angela

Geanuleerd! Aanmeldtopic MTFD zondag 19 april 2020

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik zie het probleem eigenlijk niet met het eten en drinken dit doen we nooit allemaal tegelijk iedereen pakt gewoon iets als ze zin hebben. En we zijn ook allemaal volwassen je kan toch gewoon even wachten als je ziet dat er al iemand staat? 

Gewoon niet bij de tafel blijven hangen!

Edited by angela

Als ik me er ook tegen aan mag bemoeien:
In afgeslankte vorm kan het wel denk ik. Ook eerder zodat er niet de normale verkoudheid al tussen zit lijkt me ook handig.
ik doe wekelijks boodschappen kan doen waar iedereen zelfs op dichter dan 1,5 m afstand bij elkaar komt, denk ik dat een mtfd buiten ook prima kan.

De gulden Corona regels in acht nemen zou ik zeggen. Bij verkoudheidsklachten thuis blijven tenzij je je op Corona hebt laten testen. Kan nu. Vooral doen zou ik zeggen.

Een goede handhygiëne lijkt me het allerbelangrijkst en zeker niet met z’n allen aan het eten zitten. Dus alleen iets voor jezelf meenemen, of iets bakken wat al klein is of versneden met blinkend schone handjes, zodat er later geen tientallen handen aan hoeven te zitten.

Wat ik thuis doe als we bezoek krijgen, is het toilet na elk bezoek door de bezoeker laten reinigen. Lijkt mij nou typisch zo’n plek waar er allerlei lichaamssappen vrijkomen. Een pak schoonmaakdoekjes ligt klaar. Na het toiletbezoek de doorspoelknop, borstel, bril, lichtknop en deurklink schoonmaken en je eigen handen goed wassen en het kraantje reinigen. Het is nog onduidelijk of het virus via materie overdraagbaar is en zolang daar geen eenduidig antwoord op is, voelt dat voor mij veilig. Als ik er bij ben, zal er na de lange autorit vast een toiletbezoek bij zitten en ben ik in elk geval braaf aan het poetsen ik neem tegenwoordig overal doekjes mee naar toe.

Posted (edited)

Eens met Mellie, neem eigen verantwoordelijkheid en bij verkoudheid (niet fit) en ziekte thuisblijven. Ik denk dat Corona onder ons zal blijven en dat wij daarmee moeten leren leven.  Na Corona komt er wel weer iets nieuws......Dus gepaste afstand en vooral handhygiëne in acht nemen.

Edited by Ciska

Een verstandig besluit met een veilige uitkomst.

Wanneer de hele wereld van het padje af is vanwege het Coronavirus moeten we dat maar niet negeren.

Álle reden de volgende MTFD heel goed voor te bereiden.

Zoals zaaigoed klaar hebben,

tijdschriften apart houden,

bij gereedschappen aan anderen denken (gaas, stelen,emmers en wat dies meer zij)

culinaire materialen zijn ook herbruikbaar zoals weckpotten,

een heel goed humeur hebben èn

je bordje-beker-bestek niet vergeten.

Maar óók op tijd vertrekken met een cadeautje voor

de gastheer en gastvrouw onder de arm.

Dat alles is een mooi vooruitzicht en voor nu de troost want

het is niet anders.

Een goed besluit, ben er blij mee. 👌