Jump to content
rorror

Hoe staan jullie aardbeien erbij.

Recommended Posts

Posted (edited)

De aardbeien in de kas worden door de pissebedden opgevreten. Buiten beginnen de Lambadas te groeien, maar veel later dan vorig jaar. Vandaag wel een net gespannen om ze tegen vogels te beschermen. Ik doe de laatste jaren trouwens coniferentakken als bodembedekking ipv stro. Bevalt me beter. Moet ik vd week nog even doen.

Edit: foto toegevoegd.

7678E997-32DD-4826-96D0-5B39C812E343.jpeg

Edited by mdubbelm
  • Like 1

https://prilgroen.nl/ onderweg naar een plasticvrije volkstuin

18 uren geleden, MSDG zei:

Moet nog ergens stro vandaan halen maar weiger om een godsvermogen uit te geven in de dierenwinkel voor een klein pakje. Iemand nog een makkelijke manier om aan een strobaal te komen?

ik rij met een kleine aanhanger naar een manege die zegt weinig medicijnen te gebruiken en die veel stro gebruikt; schep de kar vol met vrij droog stro en met flink bemest stro aan de andere kant, kost een pak stroopwafels

9 uren geleden, Mellie zei:

Ik heb vandaag de eerste lekkere gegeten. Zo zoet en sappig. Hij moest wel in drieën dehmit. maar goed, hij was op zich wel fors.
We hebben vorig weekend de eerste aardbeien gegeten van een onbekend ras. Was een cadeau. Heeft roze bloesem, heel leuk. Maar die aardbeien worden maar niet zoet. Had echt knalrode aardbeien, maar zuur emoji522.png brrrr
Misschien dat het na deze week met nog meer hitte en zo’n gast goed komen? Is geen peper, maar wie weet emoji2960.pngemoji51.png

dat zal wel een sieraardbeitje zijn, (kruising) die blijven zuur

@robo

b71aee6f7af59ebf457689e63e914860.jpg

390bf3668d4e8814a2d43831fd36af4c.jpg

Dit is em
Ziet er niet echt sieraardbeierig uit, maar lekker is hij niet.

• Like 1

On 6/7/2021 at 12:34 PM, MSDG said:

Moet nog ergens stro vandaan halen maar weiger om een godsvermogen uit te geven in de dierenwinkel voor een klein pakje. Iemand nog een makkelijke manier om aan een strobaal te komen?

Ik gebruik coniferentakken. Bevalt beter dan stro. En naast mijn tuin staat zo’n leylandiihaag van 5 meter hoog. Dus. 

https://prilgroen.nl/ onderweg naar een plasticvrije volkstuin

In de volle grond worden de roodwordende aardbeien zacht en beginnen onrijp dus te verrotten. Maar eens Action Biologische plantenvoeding kopen? Is dat NK spul gemaakt van Kieseriet. of iets anders doen. Ik heb wat kippenmestkorels gestrooit, maar zonder regen lossen die ook niet op. Morgen misschien wat 15-612+2-9, Blauw speciaal?

Posted (edited)

Ik heb gras gebruikt, krijg ik wel wijvengezeik over, ik zeg dan okay bestel een truck cacoa doppen, of schors en we praten verder. Ik vind het er netjes bij liggen.

Perzikpitten/-stenen, kosten net geen €500 per kuub. Ik zag ze afgelopen weekend op TV bij de nieuwe 'Rob'.

Edited by donaldk

@Saalk86lijkt wat zachte plekken te hebben, kan dus wat extra kalium gebruiken, zoals de meeste aardbeien.

• Like 1
  • Thanks 1

19 uren geleden, Mellie zei:

@robo

Dit is em
Ziet er niet echt sieraardbeierig uit, maar lekker is hij niet.

Op 7-6-2021 om 12:34, MSDG zei:

9 euro voor 15 kilo geperst bij de welkoop. bedek je 50m2 mee.