Jump to content
Sign in to follow this  
annaelizabeth

antivries in de grond

Recommended Posts

Mijn oudste dochter woont in Zwitserland en heeft daar sinds enige tijd een nieuw oud huis dat ze volledig energie-neutraal aan het maken zijn. Helaas heeft de firma die de aardsonde geboord heeft de  antivries over een stuk grasveld laten weglopen. Weet iemand wat ze hiermee moeten of kunnen doen om de zaak weer gezond te krijgen? Ze proberen natuurlijk de firma aan te spreken, maar zelf weten wat er mogelijk is om de schade ongedaan te maken vindt ze belangrijk. (En op deze wijze kan ik haar misschien op afstand toch een beetje helpen bij de verbouwing...)

Oeps, dit moet natuurlijk onder bodem en bemesting, maar ik kan het niet zelf verplaatsen!

Edited by annaelizabeth

Dankjewel. De samenstelling hebben we tot op dit ogenblik niet kunnen achterhalen. Het zal wel afgraven worden ook in verband met de plek. De link die je stuurde is wel heel inspirerend. Ik studeer verder.

Ik vraag me af of je je wel grote zorgen moet maken?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Antivries

voor zover ik alle links heb nagelezen zijn het allemaal afgeleiden van alcohol verbindingen.
het hoort natuurlijk niet wat er gebeurd is, maar of het zeer schadelijk is? 

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Inderdaad, ik gok ook op enige vorm van glycol, maar we weten het niet precies. En mijn dochter is erg principieel... Best zou zijn als ik een niet reusachtig gewas kon vinden dat ze daar kan inzaaien. (Zoals ze in mijn jeugd de Flevopolder vol hebben gezet met koolzaad om het zout uit de grond te trekken, als ik het mij goed herinner)