Jump to content
Sign in to follow this  
Jorieke123

Herbruikbaar bakpapier, is dat wat?

Recommended Posts

Wie hier gebruikt er van dat herbruikbare bakpapier? Het is waarschijnlijk erg stom dat ik nog steeds af en toe een rol papier koop? Of is dat herbruikbare spul echt niet handig? En ik zie er ook nog wel veel verschil in, als ik Google. 

Ik zou het voornamelijk nodig hebben voor een bakplaat vol granola, af en toe een stel eiwitschuimpjes, een brood, of een pizza. 

Bedoel je van die siliconen vellen ofzo?

Het gewone bakpapier wordt hier altijd langer gebruikt tot dat het bijna verbrand is.

Ik heb er twee verschillende gehad, vond het helemaal niets. Plakte en er zat een raar luchtje aan. Ik hou het bij gewoon bakpapier, het siliconen ding gebruik ik alleen bij het bonbons maken

• Like 1

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Ik heb wel zoiets als de 2e link gehad maar ik gebruikte het als ovenbeschermer op de bodem van de oven. Scheelt een hoop schoonmaken, helemaal bij mijn oude oven waarbij de bodem ruw was. Was makkelijk schoon te maken maar of je er ook goed op kan bakken weet ik niet. 

Hema heeft trouwens nog het fijne bruine bakpapier. 

3 uren geleden, loes zei:

Hema heeft trouwens nog het fijne bruine bakpapier. 

Plus-supermarkt ook. Is ietsje duurder, maar verbrandt niet gauw en is meestal enkele keren te gebrui ken. 

WhatsApp Image 2020-06-18 bakpapier plus.jpeg

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Aha, dan zijn dat nog eens winkels om even langs te gaan :thumbup: Wel jammer dat 'ze' tegenwoordig bepalen hoeveel papier ik nodig heb per keer, omdat anderen het zo moeilijk vonden om een stuk af te scheuren? :eh:

Ik heb ook zo'n siliconen 'vel' liggen hier, ooit eens gekocht voor dit doel ook. Maar ik was er toen niet tevreden over dus nu gebruik ik het om af en toe eens iets op in te vriezen of een pot jam open te maken :lol:

Ik was gisteren toevallig granola aan het bakken dus dat heb ik meteen maar even geprobeerd op dat 'vel'. En dingen blijven op de 1 of andere manier net wat plakkeriger/vochtiger dan op papier. Maar op zich ging dit heel aardig. Al kwam er wel een vreemde lucht vanaf ja. En normaal schuif ik het papier met granola en al van de bakplaat af, op mijn aanrecht. Zodat het snel afkoelt en ik de plaat weer vrij heb voor een volgende lading. En dat gaat wat lastig met een plak siliconen ;) 

Ik heb 2 verschillende matten. 1 zwarte en was best duur. Heel dun is het en bijna niet te geloven dat het werkt. Dat klopt ook, want vind die helemaal niets fijn. Ik heb bij de Action of een andere goedkope winkel een siliconen mat gekocht. Blauw en veel dikker en die werkt wel heel fijn. Is alleen kleiner dan mijn bakplaat dus gebruik ik hem in de praktijk alleen als ik een halve bakplaat gebruik.

Ik heb er ooit een bij de Makro gekocht maar ik ben gestopt met hem gebruiken omdat ik het afwassen onhandig vond. Er plakt wel wat aan vast, en er komt ook vet uit mijn koekjes, dus schoonmaken moet gewoon. Je moet hem plat op het aanrecht leggen en er met de borstel overheen. In mijn minikeuken was dat niet handig. Drogen is ook lastig omdat het een glibberig ding is. Ik koop liever bakpapier.

Posted (edited)

Ik heb deze ooit gekocht bij aveve en ben er zeer tevreden over:

https://cookinglife.be/bakfolie-antikleef-50x40cm/

Voor granola vind ik het ideaal, en ook bij het bakken van een biscuit klem ik hem altijd tussen de onderkant van de springvorm tegen het plakken - werkt perfect! Verder gebruikte ik hem ook al met geitenkaasjes onder de ovengril, ging ook prima. Koekjes bakken heb ik er nog niet mee durven proberen.

Wast gemakkelijk af en vooral geen zo'n stinkende geur als veel van die silicone dingen; daar word ik misselijk van.

Edited by vegetable_girl
  • Like 1

De siliconen matjes zijn verhuisd naar de kleinkinderen die ze gebruiken als ze aan het knutselen zijn 😀 

Ik gebruik weer gewoon bakpapier en dat bevalt me het best, met voorkeur voor de op maat gemaakte velletjes.

Waarschijnlijk heb ik de foute (lees stinkende) matjes gekocht maar ik laat me niet meer verleiden om weer matjes te kopen. De keuken en zolder staan inmiddels vol van allerlei hulpmiddelen en apperatuur die ik af en toe gebruik en wegdoen ben ik echt slecht in.

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Ik heb laatst maar eens (zelf af te knippen) composteerbaar bakpapier (If you care) gekocht. Matjes van siliconen of ander spul geven toch andere resultaten dan papier vind ik.

@Jorieke123 ik bak granola gewoon zo op een bakplaat, zonder papier oid. Werkt hier prima.