Jump to content
acpronk

Studie zonnepanelen boven zachtfruit

Recommended Posts

Dit is niet echt een tuinkas, maar wel een overkapping.

Erg interessant. Alleen niet haalbaar voor de kleinschalige moestuinierders op een complex, i.v.m. risico op diefstal.

Wellicht wel voor mensen op eigen terrein.

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie/i21644/groenleven-start-grootschalige-proef-met-zonnepanelen-boven-aardbeien-bramen-en-rode-en-blauwe-bessen?utm_source=Solar Magazine&utm_campaign=56e5f51659-EMAIL_CAMPAIGN_2018_05_14_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_54b49bf328-56e5f51659-8774077

Ik ken een bedrijf in Duitsland welke glazen zonnepanelen maakt met een lichtdoorlaatbaarheid van 60%. Die worden ook voor veranda's en carports gebruikt.

Wauw. Wat een interessante ontwikkeling.

Hoe heet dat bedrijf in Duitsland? Zou toch tof zijn...

Leuk om een mailtje uit te doen, om te kijken per hoeveel je ze kan aanschaffen en voor welke prijs.

Mss kunnen we binnen de MTF een testgroepje vormen voor de uitrol naar de particuliere markt?

Jaja, ik loop weer veel te hard van stapel

Maar zou toch tof zijn... (en dromen mag)

Update:

Mensen van Groenleven gemaild. Ach ja, misschien is het net het juiste moment. Je weet het niet. Nee, heb je enzo!

• Like 1

wees bevriend met kleine dingen

Keep is posted. Ben toch heel nieuwsgierig. We hebben al heel wat zonnepanelen (37) maar kunnen er vast nog wel een paar bij.

Het bedrijf heeft Almaden Europe (niet Almaden Nederland). Ze produceren de zonnepanelen wel in Dubai, maar de rest in Duitsland.

Ik heb wel een dealer prijslijst, zal dat later opzoeken.

Als ik mijn moestuin aan huis had, zou ik het zeker doen, maar helaas ligt die op een complex met risico dat men de zonnepanelen steelt.

Dezelfde soort panelen liggen al een paar jaar op het dak van Rotterdam CS.

Zijn eigelijk gewone panelen maar dan met de cellen ruim uitelkaar zodat er licht tussen door komt.

Groetjes,

Bram