Jump to content
Jorieke123

Gezocht: leuke landwinkel/boerderijwinkel

Recommended Posts

Posted (edited)

Als je kaasboerderij zegt, dan schiet me ineens De Deelen binnen: https://www.kaasboerderijdedeelen.nl/.

Dat is Friesland. Behalve kaas verkopen ze nog andere lekkernijen, en ze hebben een café waar je een kopje koffie kunt drinken met uitzicht op... de kaasopslag. Buiten hebben ze speeltoestellen voor kinderen.

Zou Willem Alexander dit onderwerp lezen? We zien nu dat hij even is langs geweest op De Deelen, met Máxima.

Deelen.jpg.035296357c1bd762da003155a8aaaf41.jpg

Edited by roeier
foto toegevoegd

In Berlicum staat zorgboerderij De Elsburg. Hun winkel is misschien niet heel groot maar ze hebben lekkere producten. Vlees van eigen bedrijf, lekkere kroketten en het heerlijke roomijs komt uit Vught. En nog veel meer... Leuke boerderij gerund door een heel aardig stel. 

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Gisteren bij Landwinkel de Winde in Harfsen geweest, en in streekwinkel de Maathoeve in Heeten. Die laatste heeft op de website wel dat Landwinkel-logo, maar staat niet op de kaart op landwinkel.nl :eh: We kwamen die winkel toevallig tegen door een andere route omdat er een weg af was gesloten. Er zijn maar weinig landwinkels open op een maandag, en deze 2 wel :thumbup: 

Heel aardig assortiment hoor. Geen verse groente of fruit, wel kaas en wat andere gekoelde dingen. In beide winkels een enkel (ontdooit?/langer houdbaar-) brood van een bakker die blijkbaar aan alle Landwinkels levert. En verder gezellig wat potjes en flessen met mosterd, jammetjes, sappen, honing, enz. enz. Ook biertjes, zoutjes, snoepgoed, chocolade, en vast wat zaken zoals eieren en hier en daar een worst of vergelijkbare vleeswaren maar daar ben ik dan niet naar op zoek dus ik sla het blijkbaar niet in me op ;) 

Wij kunnen weer even vooruit:

IMG_2391.JPG

IMG_2393.JPG

(op onze veldvarken-facebookpagina heb ik zo goed als alles op deze foto's klikbaar gemaakt zodat je naar de pagina van het merk gaat.) 

Ook zijn we bij kwekerij en boerderij Decohof in Hoonhorst geweest, die hebben sinds kort een (nu nog heel klein) winkeltje. Ik zou er vooral heen gaan voor het varkensvlees, dat komt van vrije blije varkens. Ze hebben jaren geleden biggen bij ons gekocht en hebben ondertussen hun eigen 'kudde' :) 

Wij hebben er een parelhoender gekocht. Maar dan eentje die uit de vriezer kwam, want levend maken ze mij echt veel teveel herrie hoor :lol: En ik kocht er wat uien, aangezien die van mij zijn mislukt. Verder staan er wat potjes honing, wat jam/inmaak, en je kunt er wat groenten kopen die ze daar zelf telen. Ik zou zeker van te voren even vragen of op hun Facebookpagina kijken wat ze op dat moment aanbieden. 

• Like 2

De Vijfsprong bij Vorden

"Onze winkel staat op het erf van een zorginstelling. Dat maakt onze winkel extra bijzonder. We bieden aan mensen die zorg of hulp nodig hebben een plaats waar zij zich kunnen ontwikkelen in (onderdelen van) de detailhandel. Zij zijn onze zeer gewaardeerde medewerkers".

Een uitgebreid assortiment biologisch-(dynamische) producten.

Dinsdag t/m zaterdag: 9:30 - 16.00 uur

• Like 1

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.