Jump to content
Flup

Bio zadendoos 2020/2021

Recommended Posts

Op 7-10-2020 om 13:51, Mellie zei:

Nou, kon toch niet wachten met doorspitten, dus dingen even anders gedaan en zojuist 2 u lang lekker aan het neuzen geweest.

Inmiddels passen enkele zaken niet meer in het originele zakje. Heb 2 zakjes vervangen voor een grotere. De kleintjes hergebruikt voor een aparte lichting met bonen en capsicum. Nog een aantal kleine zakjes erbij gedaan, mocht iemand net te weinig hebben. Het is echt een ontzettend leuke mix geworden (was het al met dank aan Flup! en ik vermoed dat er nog veel zakjes te klein gaan worden. O, en ik had nog wel NZ spinazie van 2018. Dat erbij gedaan.

En dan in de categorie blunders.... Bij de capsicum heb ik een fout gemaakt... Ik heb een zakje met verrassingszaden gemaakt met allerlei zaadjes waar ik of heul veul of juist nog enkele van had. Te weinig om er een apart zakje voor te maken. Toen pakte ik nog wat Turkse kil biber zaden om dat erbij te doen. Stuk of 4. In het zakje gedaan, zie ik dat het het zakje lemon drop is. Dat lag er naast. Stomstomstom.
Dus..... daar zitten behoorlijk wat zaden in van de lemon drop, maar 4 ervan zijn van de tr kil biber peper. Mocht je dus geen geel pepertje krijgen straks, maar een lang dunne. Dan weet je dat het geen lemon drop is.

Morgen absoluut geen tijd voor de post, maar vrijdag wel en heel misschien vanmiddag nog.

Bij de Lemon Drop zit je inderdaad zo op de Duizend zaden. Ik moet hier nog ergens een zak hebben waarin het zaad dat in de pepers al droog was geraakt, echt een zakje vol, duizenden zaadjes. Mensen die nog een Sinterklaas cadeautje willen, kunnen mee doen net de Pass the Parcel Turbo zadenruil op www.chillipepers.nl. Ik heb zelf 19 soorten peperzaden op de lijst gezet en met een handvol mensen zitten we op 49 soorten, in het verleden waren we altijd met ongeveer 10 mensen en meer dan honderd soorten.

Het gaat om peperzaden, dus heb je niets met pepers, wacht dan gewoon op deze mooie grote doos. We hebben wel een categorie bijvangst, maar de naam zegt het al. En de Lemon Drop zaadjes zijn gewoon van de oogst van dit jaar hoor, ik weet niet eens meer waar ik die grote zak heb liggen, lol. Op chillipeper.nl was er vroeger ook zo'n doos, maar die ging altijd stuk, raakte kwijt en kostte veel om te verzenden en kwam pas na het zaaiseizoen aan bij deel van de mensen, vandaar is er begin vorig decennium de turbo opgericht door Sol.

Ja inderdaad had wel wat zaden uit de lemon drop gehaald en blijkbaar ook het briefje... kon het zakje niet goed terugvinden, er staat wel op warning perongeluk kil biber zaadjes had 3x gekeken maar kon ze niet vinden.. dus als iemand denkt huh wat zijn dat voor zaden..dan is het de lemon drop😅

Ik heb het adres ontvangen, helaas niet gered om naar postkantoor te rijden.

Vandaag singel/ voedselbos gepland 420 gaten moeten maken pfffff maar gaat heel gaaf worden..pakket ligt in de auto en breng ik maandag weg.

Hoe staat het ermee voor met de doos? Is die al verzonden en aangekomen bij SamanthaP?

Vandaag de doos ontvangen, maar nog niet kunnen openen. De doos is mega zwaar, dus ik ben erg benieuwd! 

• Like 2

Hahaha “veel plezier” zegt Nasuada.... 😝Pure keuzestress hier hoor 🤣

Maar wat zit er ongelofelijk veel in, wat een diversiteit ook. 

Dat lees ik graag! Ben nu ook benieuwd wat er allemaal in de doos zit, maar ik moet nog even geduld hebben. 🙂

Dat de doos qua inhoud is gegroeid en dat de inhoud divers is, is aan alle deelnemers te danken. 👍

En dat is natuurlijk ook weer een mooi begin voor volgend jaar, bij de nieuwe ronde. 

• Like 1

En geweldig dat de doos groter en groter wordt en dat iedereen ook veel toevoegt

en meer geeft dan neemt.

Wat zijn wij toch een leuke groep.🥰👍

• Like 2