Jump to content

Aardbeien bak

snowrabbit

Recommended Posts

Hallo mede tuinders,

Zins kort hebben wij een stukje moestuin met daarop een hobbykas.

Graag wil ik daarin een mdf(hout) bak bouwen waar mijn aardbeien in gaan.

Ongeveer een halve meter diep en drie meter lang. De bak wil ik met piepschuim gaan isoleren zodat de grond lekker warm blijft.

Daarna vul ik de bak af met potgrond. Is dit een goed idee? of moet ik de aardbeien gewoon in potten stoppen.

Groetjes

Dan zou ik gewoon een goedkopere houtsoort nemen. MDF is al vrij prijzig, en een speciale soort vast nog duurder. MDF is ook meer voor kastjes en meubels die je nog mooi aflakt.

Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem!

www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

Moeten ze perse in een bak dan? Ze kunnen natuurlijk ook in de volle grond, desnoods zoals ik (en ook wel andere hier) op anti-worteldoek en dan nog het liefst op een "heuveltje". Wil je echt in bakken kijk dan eens bij Borsalino die teelt in van die professionele aardbeienbakken. nieuw-aardbei-project-t2035-100.html

Even a broken clock is right twice a day

Ik heb plantenbakken gemaakt voor mijn groenten met de planken van pallets. Niet die blankhouten dunne pallets, maar die wat zware waar 1 euro statiegeld op zit.

Als je door een nieuwbouwwijk rijdt liggen ze gewoon her en daar in het gras....

Netjes aan de binnenkant wordteldoek en klaar.... Lekker goedkoop!

Ik heb plantenbakken gemaakt voor mijn groenten met de planken van pallets. Niet die blankhouten dunne pallets, maar die wat zware waar 1 euro statiegeld op zit.

Als je door een nieuwbouwwijk rijdt liggen ze gewoon her en daar in het gras....

Netjes aan de binnenkant wordteldoek en klaar.... Lekker goedkoop!

Ja slimme tip! aan pallets geen gebrek hier

• 2 weeks later...