Jump to content
RoosDeTuinier

Spitten of niet ?

Recommended Posts

Ik vermoed niet dat hij naar de kop van N-H rijdt, eventueel tegen vergoeding?

We hebben wel een compost besteld maar daar zat flink wat verontreiniging in.

Met champost heb ik goede ervaringen.

• Thanks 1

@Moestuin-meisje

Mooi dat er bij jullie zo veel gehakselde bladeren/houtsnippers worden gebracht.

Hier is dat niet het geval, maar ik maak de compost van afval en paardenmest.

Helaas een dikke laag zoals ik jou zie aanbrengen is niet mogelijk bij een flinke moestuin.

Leuk om even mee te kijken.👍

Discussies worden anders al snel te hypothetisch voor mij.

compost: Ik heb ongeveer genoeg voor de helft van de moestuin, dit jaar iets meer. Ik probeer alles te composteren wat als afval uit de tuin komt wat er maar enigszins voor in aanmerking komt ook verse takjes tomatenplanten aspergeplanten enz. en knip veel zo fijn mogelijk. We hebben ook fruitaval van onze vele fruitbomen en mest van de kippen. Alleen aardappelplanten komen er niet in. 

Onze vroeger keiharde grond verbeterd zienderogen. Daar waar ik geen compost genoeg voor heb komt bladaarde en/of stro. 

Edited by appelvrouw

https://www.airbnb.com/h/backtothesixties

Waar de mol is is er hoop!

@RoosDeTuinier ja alles in lagen net als in de natuur ;)

@Patrijs  In het begin werd hier ook niet veel gebracht, maar inmiddels heb ik lijntjes uitstaan bij verschillende hoveniers. Vergeet niet dat zij vaak moeten betalen om een vracht houtsnippers weg te brengen. Persoonlijk denk ik dat dit voor elke moestuin kan. Mijn tuin is ook niet de kleinste, 275m2.

• Like 1

Moestuin-Youtuber
www.debiologischemoestuin.nl

Op 16-10-2020 om 21:18, RoosDeTuinier zei:

@Roelb hij rijdt ook niet naar zuid holland zeker😅 als die dat wel doet zou ik dat eventueel met het complex kunnen overleggen🙈

Jawel hoor 😀 is wel mogelijk

Waarom laat je niet gewoon wat brengen? Zat partijen die voor 10 a 20 euro per kuub champost en teelaarde brengen. Paardenmest kun je vaak bij iedere manege wel afhalen. Verhoogde bedden maken en je hebt er geen last meer van. Je rug zal je ook dankbaar zijn.

@Teunboon woon in een rijtjeshuis en zit op een volkstuincomplex ,dus bezorgen gaat lastig,helaas ook geen auto tot mijn beschikking.Heb al een keer gevraagd of we op het complex een gezamenlijke bestelling konden doen maar dat gaat niet ivm ruzie, hoeveel je hebt opgehaald enzo...