Jump to content

Zaden/planten webshops binnen/buitenland

Koert
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
Op 16-3-2021 om 18:23, Spitskool zei:

Kent iemand https://www.bijvicky.nl/? Wat een toffe dame, achter deze url. Ik heb er een paar peperplantjes besteld en toen die soort uitverkocht bleek, goed en gezellig advies gekregen voor een alternatief. Vandaag de plantjes binnen gekregen en ze zien er echt goed uit. 👌

Kom maar door met die 2021 sambalproductie. 😎

Wat had je? Ik deze site/shop nog niet, maar ja ik ben een Hollander dus ik oogst zelf zaden die ik weer ruil, met andere liefhebbers via het www.chillipepers.nl forum. Ik moet nog enkele soorten ontzaaden, ook nog wat oogsten, maar ik heb wel net de eerste twee en half potjes Ring of Fire (Cayenne) poeder gemalen.  Ik kom duidelijk weer potjes tekort ondanks dat ik dit jaar weinig soorten heb gezet.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ja, die heet eigenlijk Samenhaus Müller, en ik heb er ook al twee keer besteld en ben heel tevreden.

Ontzettend veel keuze, goede prijzen en snelle verzending.

Ze hebben ook bijzondere pompoenzaden van een Nederlandse kweker, en de prijzen zijn daar lager dan bij de Nederlandse wederverkopers. 

En de zaden worden er goed bewaard, ik heb er vorig jaar veel in de outlet gekocht (dat is niet eens allemaal over/tegen de houdbaarheidsdatum), en  dan kiemde het toch prima.

@fre3ke

Die zadenoutlet is wel leuk. Heb alleen niks nodig, maar dat maakt niet uit. Voor dat geld kun je weinig verkeerds kopen. Wortels en venkel en dat soort dingen moet je natuurlijk niet kopen, maar tomatenzaden, pompoen, courgettes, kruiden en kolen durf ik wel aan. En bloemen ook. Kortom, ik ga groot inkopen voor weinig. 

@Flup, in augustus zijn er veel meer koopjes, het meeste is nu al weg. Ik had deze prijzen in augustus (snijbiet, sla heb ik in augustus nog kunnen zaaien, opkomst was top).

23590-feSonnenblume Hohe Sonnengold | Sonnenblumensamen von Flora Elite [MHD 06/2021]1,00 x0,26 €

22113-feBasilikum Piccolino | Basilikumsamen von Flora Elite [MHD 06/2021]1,00 x0,32 €

21374-feRettich Ostergruß rosa 2 | Rettichsamen von Flora Elite [MHD 06/2021]1,00 x0,32 €

308707-qbGladiole Ajax | Gladiolenzwiebeln von Quedlinburger1,00 x0,80 €

23550-feSchleifenblume Einjährige Mischung | Steifenblumensamen von Flora Elite [MHD 06/2021]1,00 x0,25 €

308709-qbGladiole Careless | Gladiolenzwiebeln von Quedlinburger1,00 x0,80 €

23267-feSchmuckkörbchen Candy Stripes | Blumenmischung von Flora Elite [MHD 06/2021]1,00 x0,26 €

21145-feSchälgurke Fatum | Gurkensamen von Flora Elite [MHD 06/2021]1,00 x0,26 €

21272-feMangold White Silver 2 | Mangoldoldsamen von Flora Elite [MHD 06/2021]1,00 x0,25 €

23765-feEdelwicke Blau | Wickensamen von Flora Elite [MHD 06/2021]1,00 x0,32 €

27120-feStangenbohne Blauhilde | Stangenbohnensamen von Flora Elite [MHD 06/2020]1,00 x0,60 €

23446-feSpinnenpflanze Farbfontäne | Spinnenblumensamen von Flora Elite [MHD 06/2018]1,00 x0,32 €

21469-fePflücksalat Multired 5 | Salatsamen von Flora Elite [MHD 06/2021]1,00 x0,60 €

23347-feKanarische Kresse Gelb | Kressesamen von Flora Elite [MHD 06/2021]1,00 x0,46 €

21270-feMangold Lucullus | Mangoldoldsamen von Flora Elite [MHD 06/2020]1,00 x0,25 €

ra52-srBunte Randen (Rote Rübe) | BIO Rübensamen von Sativa Rheinau [MHD 01/2021]1,00 x1,53 €

105230-cpZuckererbse Ambrosia | Zuckererbsensamen von Carl Pabst1,00 x0,99 €

567Fenchel Zweijährig | Fenchelsamen von Kiepenkerl1,00 x0,79 €

22235-feSchnittknoblauch Gewürzlauch | Knoblauchsamen von Flora Elite [MHD 06/2021]1,00 x0,32 €

N044-spSonnenblume Henry Wilde | Sonnenblumensamen von Samen Pfann1,00 x0,95 €

4168-ctBlattzichorie Zuckerhut | Chicoréesamen von N.L. Chrestensen1,00 x0,49 €

363Tetragonia Neuseeländer - Spinat | Spinatsamen von Kiepenkerl1,00 x0,79 €

Edited by fre3ke
  • Like 2

Op 12-6-2021 om 18:43, Vik zei:

Voor de Belgen (en Nederlanders die dicht bij de grens wonen): https://www.popupathome.be/ pop up webshop die loopt tem 18/06/21, waar verschillende kleine ecologische webshops samen hun producten aanbieden met afhaalpunten over heel Vlaanderen.

Werkt bij mij helaas niet! Krijg het verzoek om een domeinnaam te koppelen, geen website!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Fre3ke mooie lijst, kijk nu al uit naar al je zaaien, planten, oogsten en kokerellen en zo. Loraine en ik hebben daar samen besteld, Loraine pakketten voor de bijen en ik groentjes en bloemen zaden voor het nieuwe project.

Irenevb dat scheeld een hoop werk handig, Willy is ook een vos geweest en heeft ze ergens vandaan. Groot gelijk het zo te doen, schiet lekker op.

Wat hosta's besteld, die komen dan mooi in de bostuin en zullen ook goed smaken. Geen ervaring met hosta, jullie?

Wintertijd is de tijd nemen voor de planning en voorbereiding voor het nieuwe seizoen ...

• 2 weeks later...

Diana heeft haar zadenverkoop online. Er is al veel uitverkocht in de tomatensoorten, maar wie weet vinden tomaten, peper en paprika fans hier nog wat van hun gading, ik heb in ieder geval goede ervaringen met haar zaden..

https://www.mooiemoestuin.nl/winkel/

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik kreeg juist een mailtje binnen dat Maxifort tomaten onderstam zaden terug beschikbaar zijn, daar was ik al half jaartje op aan het wachten (ik ken voorlopig geen andere site waar je ze in kleine hoeveelheden kan bestellen), voor de geïnteresseerden Porte-greffe Maxifort F1 (engrainetoi.com) , was al naar alternatieve stammen aan het zoeken.