Jump to content

Zaden/planten webshops binnen/buitenland

Koert
 Share

Recommended Posts

Hoi

je moet als je geen creditcard of paypal hebt een bestelformulier invullen. Dat heb ik gedaan en nu wacht ik op een mail voor de rekeningnummer zodat ik het geld kan overmaken. heb behoorlijk veel besteld wat vaste planten en wat kruiden en groente.

Mijn ervaring is wel dat bij de wat meer bijzonder zaden er ook altijd redelijk veel zadentussen zitten die niet kiemen. Maar als je de prijs bekijkt en hoe bijzonder de planten zijn die ze aanbiedt vind ik het de gok meer dan waard.

Hoi allemaal

dit is de lijst van de bestelde zaden. de betaling is binnen nu even op de zaden wachten.

Groetjes Jessica

Ik stuur je:

Agastache "Honey Bee Blue" (Dropplant)

Allium schoenoprasum (Bieslook)

Allium tuberosum (Chinese bieslook)

Blitum virgatum (Aardbeispinazie)

Brassica campestris (Raapstelen)

Brassica oleracea botrytis var. botrytis (Bloemkool)

Brassica oleracea chinensis (Paksoi)

Brassica oleracea rubra (Rode kool)

Calamintha sylvatica ssp ascendens (Steenthijm)

Capsicum annuum "Red, sweet & pointed" (Zoete puntpaprika)

Capsicum annuum "Sivri demre" (Turkse peper)

Chamaemelum reticutita (Kamille)

Cucurbita pepo "Spaghetti" (Spaghetti Squash)

Daucus carota "Parijse" (Zomerwortel)

Daucus carota 'mix' (Wortel)

Lotus tetragonolobus (Asperge-erwt, vleugelboon)

Raphanus sativus "Sango" (Radijs)

Solanum spontaneum (Kruisbestomaat)

Verbena stricta (Lavendel-ijzerhard)

Zea mais (Aardbeimais)

Zea mais 'Popcorn' (Mais)

• 2 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik heb deze week hier wat zaden besteld:

http://www.tessgruun.eu/webshop/188685-tomaten

Ze hebben vrij veel tomaten en perperzaden, ook wat zeldzamere. Sommige dingen zijn duurder dan elders maar het meest is redelijk goedkoop, ook kan je kleine hoeveelheden kopen. ( relatief wat duurder natuurlijk)

Tot nog toe fijne ervaring, snelle reactie op mijn bestelling. Er ging wat mis mbt de verzendkosten, ik kreeg na mijn vraag hierover meteen een tegoedbon aangeboden ( hoger dan de geleden schade, mocht ook geld terug trouwens maar ik koos voor de tegoedbon) en een keuze uit ofwel gratis wat tomatenzaad ofwel gratis wat peperzaad om het goed te maken.

Communicatie verloopt uitstekend, snel antwoord als ik wat zeg/vraag. Je wordt ook op de hoogte gehouden van de status van je bestelling.

tot nog toe tevreden! Ik kan volgende week pas zien of ik ook daadwerkelijk alles gekregen heb wat ik bestelde, want het is naar Nederland gestuurd, mocht het een domper zijn dan laat ik het nog wel weten.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
  • 4 weeks later...

Zojuist een flinke bestelling gedaan bij Rareseeds (USA).

Het bestellen ging in ieder geval heel erg gemakkelijk..de prijs van de zaden is ok. Alleen de (mooie) catalogus was behoorlijk prijzig: 25 dollar voor hen die overzee wonen. Ze hebben ook een gewone zaadcatalogus, die is een stuk minder duur..5 dollar.

Al met al was ik voor het verzenden 17 dollar kwijt, wat prijziger is doordat de catalogus erbij zit.

De koers van de dollar is dan wel weer mooi laag..voor 105 dollar betaal ik ongeveer 85 euro

Al met al betaal ik nog geen 3 euro per zakje zaad inclusief verzenden. Ik zal het hier laten weten hoe lang het duurt voordat het binnen is.

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Ik vind www.timeless-tomatoes.com ook fijn. Geen verzendkosten en een heel vriendelijk verkoopster (ze verkoopt ook op Ebay onder de naam bluepeahen trouwens)

http://www.tomatenundanderes.eu/ heb ik van de week besteld. Wederom een vriendelijke verkoper, zeer nette prijzen en je hoeft pas na ontvangst van je zaden te betalen.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.