Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw member


Roberto Skim

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal, 

Nieuw hier inderdaad, ik lees al een tijdje een beetje mee en ik denk dat ik nog veel kan leren van jullie! 

Wij zijn woonachtig op Aruba en proberen zelf wat groentes te kweken sinds een jaar. Sinds kort hebben we een kleine greenhouse waar ik zoveel mogelijk wil gaan proberen te verbouwen in grote potten. Dit omdat het hier zo warm is dat het water anders heel snel weg is. En ook omdat er dan zo min mogelijk hagedissen bij de lekkere blaadjes en groenten kunnen komen. 

Voor nu hebben we komkommer, tomaat, Bietjes, sla, peul, haricot en 2 soorten snijbiet gezaait. Ik ga ervan uit dat niet alles het evengoed doet en dat ik straks een aantal soorten overhou die doorgaan als alles goed gaat teminste:) 

 

Bedankt voor toevoegen, 

Groeten Robert 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom,

 

Lekker hoor, zo'n klimaat.

Denk ook eens aan planten die beter geschikt zijn voor warmte en hier in NL niet zo bekend zijn.

Bijvoorbeeld okra of waterspinazie. 

die laatste geeft daar vast een prima oogst.

 

 

aangepast door Patrijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben inderdaad een klimmende spinazie. Die gaat heel goed. Nu al voor de 2e keer. Daar kunnen we 1 x per week wel van eten als die groot is. 

 

Verder ben ik inderdaad aan het kijken wat hier goed groeit en wat we ook zelf graag eten. 

Op hét moment ben ik druk met het opletten dat de kleine planten niet doorschieten en probeer ik ze te laten wennen aan de hitte en wind buiten. 

Veel info op het forum te vinden, leuk! 

 

Ook is goede grond wel een puntje hier, op het moment heb ik potgrond die ik half om half meng met onze eigen grond. Tegen het verdampen van water en om de grond wat extra voeding te geven heb ik de een laag mulch van bladeren gemaakt. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier! Leuk dat je tuiniert op Aruba. Bataat is ook zoiets wat het bij jullie beter zal doen met het warme klimaat. Ook capsicum soorten natuurlijk of aubergines, wat leuke boompjes erbij wellicht? Kaki, granaatappel, avocado, perzik, abrikoos?!

Oooooo, ik droom zo van een grote warme kas naast mijn huis
Veel plezier met al het groen en het lekkers.

Groene groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tuin naast ons huis hebben we  een mango, zuurzak, granaat appel, vijg, banaan en papaya staan. 

Het gekke is dat de papaya het eerst heel goed deed. Toen doodging en ik nu al 2 keer nieuwe papayas heb gestekt alleen gaan die iedere keer dood.. Maar hét is leuk er mee bezig te zijn.

De zuurzak is veruit de makkelijkste in onze tuin. De mango gaat het lastigst, maar krijgt de meeste liefde:) 

Ik zal de soorten die je noemde eens opzoeken, thanks voor de info! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...