Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Boom/stuik winterstek advies.

rorror

Recommended Posts

Ik had laatst eens gevraagd of mensen ideeën hadden voor een laag hegje bij de roestbakken.

@oscardevos  gaf toen advies/tip voor de Geel/Groene Kardinaalshoed.

Heb er een lange tijd over nagedacht en rond wezen kijken in tuincentra's, en heb nu besloten dat het die wordt. Bedankt voor het advies!

Nu ga ik de planten niet kopen, maar vind het leuk om ze zelf te stekken en op te kweken. Heb ook een plek gevonden waar ik ze mag gaan knippen! Dus vandaag een potje stekpoeder gekocht. Hoewel ik wel gelezen heb dat de Kardinaalshoed zelf gemakkelijk stekt.

Maar ik wil nog meer stekken deze winter, b.v. de Metasequoia Glyptostroboides, Japanse Zelkova Serrata.

De Metasequoia in het voorjaar en zomer geprobeerd te stekken zonder stekpoeder, maar sloegen niet aan.
Heeft er iemand tips en tricks om een betere slagingspercentage te halen?

Toch even waarschuwen voor kardinaalshoed, ik had er ook in mijn voortuin  staan en dat ging 5 jaar goed tot deze erin zat "kardinaalshoedspinselmot" , die wil je echt niet hebben, de plant overleeft wel maar ziet er niet uit en je geraakt er niet meer vanaf.

• Like 1
  • Thanks 1