rorror Posted October 30, 2020 Share Posted October 30, 2020 Ik had laatst eens gevraagd of mensen ideeën hadden voor een laag hegje bij de roestbakken. @oscardevos gaf toen advies/tip voor de Geel/Groene Kardinaalshoed. Heb er een lange tijd over nagedacht en rond wezen kijken in tuincentra's, en heb nu besloten dat het die wordt. Bedankt voor het advies! Nu ga ik de planten niet kopen, maar vind het leuk om ze zelf te stekken en op te kweken. Heb ook een plek gevonden waar ik ze mag gaan knippen! Dus vandaag een potje stekpoeder gekocht. Hoewel ik wel gelezen heb dat de Kardinaalshoed zelf gemakkelijk stekt. Maar ik wil nog meer stekken deze winter, b.v. de Metasequoia Glyptostroboides, Japanse Zelkova Serrata. De Metasequoia in het voorjaar en zomer geprobeerd te stekken zonder stekpoeder, maar sloegen niet aan. Heeft er iemand tips en tricks om een betere slagingspercentage te halen? Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted October 30, 2020 Share Posted October 30, 2020 Toch even waarschuwen voor kardinaalshoed, ik had er ook in mijn voortuin staan en dat ging 5 jaar goed tot deze erin zat "kardinaalshoedspinselmot" , die wil je echt niet hebben, de plant overleeft wel maar ziet er niet uit en je geraakt er niet meer vanaf. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 30, 2020 Share Posted October 30, 2020 kon je ze niet afleggen? gaat vaak beter dan stekken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted October 30, 2020 Author Share Posted October 30, 2020 Nee helaas afleggen gaat daar niet. En wil minimaal 50 stekken van Kardinaalshoed. Van de andere soorten elk 5, maar die stekken knip ik uit bomen van straat. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted October 30, 2020 Share Posted October 30, 2020 ja afleggen was gemakkelijker, wortelt goed en ver en schiet op uit wortels een hele onderneming geweest om alles hier weg te krijgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts