marcovp Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Door toeval heb ik wat langere vakantie dan gepland. Hierdoor kan ik wat klussen in de tuin en heb ik ook het idee voor een makkelijke moesttuin weer opgepakt. Nu wil ik nog een of meerdere bakken maken, maar heeft het nog zin om nu nog een bak neer te zetten. volgens http://nl.wikibooks.org/wiki/Leer_jezelf_ecologisch_tuinieren/September zou ik nog wel het een en ander kunnen zaaien. Kan ik dit dan deze winter nog oogsten ook? Ben een echt buitenmens, maar de moestuin is nieuw voor me Ik heb trouwens in de voortuin meer dan voldoende ruimte. Heb net een vlonder gemaakt van 16m2. Ik wil daar twee verrijdbare bakken op zetten. Dan in de achtertuin ook twee stuks. De voortuin is op het noorden, maar doordat ik op een hoek woon komt er redelijk wat zon in de tuin. De achtertuin is dus op het zuiden, daar verwacht ik geen problemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 Om antwoord te geven op je vraag, als je nu zaait valt de oogst pas ergens in februari op zijn vroegst (veldsla, kropsla). Spinazie zal je nog wel dit jaar kunnen oogsten. Dat zijn dan ook meteen de groente van dat lijstje die je nog kunt zaaien. Het lijstje is een beetje verwarrend door een aantal sluitkolen toe te voegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcovp Posted September 17, 2011 Author Share Posted September 17, 2011 OK. Heb vandaag een oude tuindeur uit elkaar geschroefd en heb nu twaalf hardhouten planken liggen. Worteldoek heb ik ook. Ik ga dus gewoon de bak maken en wat zaaien. Ik heb de spullen toch liggen en dan weet ik zeker dat ik het in het voorjaar allemaal klaar heb. Nu nog de perliet zien te halen ergens maar dat moet lukken bij de Welkoop hoop ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 Wat is perliet? Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 . Nu nog de perliet zien te halen ergens maar dat moet lukken bij de Welkoop hoop ik. Hier in de omgeving; niet bij welkoop, intratuin, avrituincentrum, slechts 1 zak bij groenrijk. Uiteindelijk via het net besteld. Zou eerst een rondje bellen alvorens te gaan rijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcovp Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 Grappig, belde net de Welkoop. Wist meteen wat ik bedoelde. Had geen Perliet liggen maar kan het wel bestellen. Waarschijnlijk morgen al in huis voor iets van 15 euro voor 100 liter. Zo, dat was snel. Werd binnen 5 minuten gebeld. Woensdag hebben ze een zak liggen. Vind ik beter dan via internet. Goedkoper omdat het in de buurt is met halen en nog een beetje steun voor de lokale economie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcovp Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 Wat is perliet? Jeanne Hoi Jeanne, Dit zegt volgens mij alles: http://nl.wikipedia.org/wiki/Perliet_%28gesteente%29 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcovp Posted September 22, 2011 Author Share Posted September 22, 2011 Ik heb gisteren de bak gevuld met de grondmix. Nog even een raster gemaakt en wat spinazie, radijs en sla gezaaid. Niet heel indrukwekkend, maar het is nu ook meer even proberen. Als het bevalt maak ik n het voorjaar nog een paar bakken, maar als ik het nu niet zou doen, ben ik het dan misschien weer vergeten. Dus hopen maar dat de boel opkomt. Ik plaats vandaag in het voorsteltopic nog wel even een foto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts