Jump to content

Hoe spinazie oogsten?

jeanne-heijmans

Recommended Posts

Ik weet niet precies wat je bedoelt met "van onder naar boven", maar ik knip met een schaar alle blaadjes (inclusief 5 CM van het steeltje) die oogstbaar zijn af. Dus een voor een, zodat de rest door kan groeien. Dit doe ik ook met snijmoes en snijbiet. Misschien begrijp je wat ik bedoel.

Hihihi...goed dat ik dit net lees!

Heb ook spinazie gezaaid en had het anders ook zo uit de grond getrokken als het klaar was

Snijbiet snij ik wel af en dan zitten er ook in een mum van tijd weer bladeren aan...jummie

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Hoi, ja ik heb het ook maar uit mijn moestuin boek gehaald, ben zelf ook niet zo bijdehand hoor,maar stond niet helemaal duidelijk beschreven.Het rozet in het hart van de plant mag niet beschadigt worden, daar het nog verder groeit, al is de opbrengst dan niet meer zo als eerder geplukte spinazie. Er staat ook dat je ze moet plukken als ze 8 á 10 cm zijn voor je gaat oogsten. Bedankt again Jeanne

Bedoelen ze niet in dat boek eerst de buitenste bladeren van het rozet en zo naar binnen werken? Ik pluk steeds de buitenste bladeren van de grootste planten. Ik laat telkens wat van de binnenste bladeren staan zodat de plant goed kan doorgroeien.

Mineervlieg legt er zn eitjes in en die gaan door t hele blaadje. Verder heb je aardvlooien en uiteraard de slakken, die zijn volgens mij altijd gek op een groen blaadje.

Ik heb vanmorgen wat gezaaid in mijn grote bak en er een 'tentje' om gezet, anders ben ik bang dat wederom mijn groenten worden opgegeten.

Good things come in small packages

O das wel erg hé, steeds dat ongedierte, en nee ik wil geen bestrijdings middelen gebruiken, want anders kan ik het net zo goed bij de groenteman/supermarkt kopen toch? het smaakt juist zo lekker zo. en dan moet ik voor de eerste keer mijn, bloemkool,boerenkool,spinazie, en wortelen nog proeven, kijk er nu al naar uit.Met dank voor de antwoorden van ieder Jeanne

Ik oogst spinazie enkel 1malig, vind het teveel gedoe met achteraf nog onkruidvrij te houden.

Zet spinazie enkel in het voorjaar en zeker genoeg en oogst die in 1 keer en de vriezer in.

In het najaar is er teveel onkruiddruk.

Had 8 rijtjes gezaaid, maar dit was zeker teveel, zal volgend voorjaar 4 rijtjes worden, kunnen we een gans jaar van eten.