Jump to content

Nieuwe uitdaging: Loefa

jasmin
 Share

Recommended Posts

20220903_170253.thumb.jpg.a84f1b6162e7880fc3d7ac3904e0f7b9.jpg20220903_170216.thumb.jpg.07115614a8b6e65c88543fe41c178598.jpgvoor het eerst in 3 jaar is het gelukt:) de eerste 2 jaar buiten in de volle grond, dat werd niks, nu in een grote ton, samen met zoete aardappels, op een beschutte plaats heb ik er 3:) (reuze blij). Ik denk dat ik ze zo lang mogelijk aan de plant laat hangen om te drogen.... maar als iemand daar een ander idee over heeft hoor ik het graag. De plant heb ik 2 weken geleden flink gesnoeid, ik had niet het idee dat er nog andere vruchten zouden gaan groeien en dacht dat alle energie dan naar deze 3 zouden gaan, dat lijkt te werken, ze zijn aardig groot!

• Like 5

• 1 month later...

Dit jaar ook de luffa geprobeerd. Er zijn 4 leuke grote vruchten aan blijven hangen. Nu heb ik ze te drogen liggen, tot de zaden rammelen.De plant zelf werd snel erg slecht.  Dus ik hoop dat t lukt. 

6ea1cab8fc83fcc5191446cf8d659ec3.jpg

Edited by Indy
  • Like 1

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik zag ze gisteravond nog bij Gardeners World langskomen. Monty's loofahs waren nog groen, eentje half bruin/droog aan de plant. Hij gaf aan dat je ze eigenlijk aan de plant wilt laten drogen en dan pas oogsten, maar dat dit in dit klimaat niet altijd lukt. 

• Like 1

• 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
  • 3 weeks later...

Ik wil het toch wel weer een keer proberen... Liefst in de kas eigenlijk, maar ik kan er ook eens een paar in de tuin zetten bij een rozenboog. Heeft iemand toevallig wat zaadjes over nog? :angel: 

Vorige keer had ik een heleboel groei in de kas, maar geen bloemen. En toen ineens wel bloemen, maar al veel te laat in het seizoen.