Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Overzicht Appelrassen

Frank Houweling

Recommended Posts

Ik vindt het niet winterharde een praktisch bezwaar, ik ben er wel klaar mee naar poging 101 en weer half dode citrus bomen in de winter ze zijn prachtig maar,

zowiezo wordt ik eigenlijk niet vrolijk van tuinen met bv palmbomen ik vindt dat maar raar in Nederland staan

Laat het niet op een exotenforum horen

Ik vind ze wel mooi maar het probleem is dat mensen niet weten hoe je ze moet verzorgen. Daardoor sterven er jaarlijks honderden palmen in de winter.

En van 'winterharde bananen' hoef je geen bananenoogst te verwachten.

De plant doet er 3/4 jaar over om te bloeien en dus moet de plant iedere winter helemaal ingepakt worden. Anders vriezen de stengels dood en kan de plant weer opnieuw uitlopen en er weer 3/4 jaar over doen.

Als dat lukt, dan komt er nog eens bij dat de vruchtjes of niet lekker zijn of vol met pitten zitten. Maar de plant zelf is prachtig, dus evengoed de moeite waard!

Het probleem is dat de foto's gigantisch gephotoshopt zijn, en de namen niet de origineel namen. Anders had ik je kunnen vertellen welke rassen het echt waren

Echt wel super irritant dat ze verzonnen namen gebruiken, totaal geen info. te vinden, bestaat gewoon niet onder die naam, wel trouwens over Red flesh appels en dat is al leuk die kon ik nog niet.

Weet jij wat bedoeld wordt met het engelse "'crap apple"" is dat wat wij malus (sier)appeltjes noemen ?

De naam crab apple komt omdat het kleine donkerrode appeltjes zijn. Krabben zijn ook donkerrood. Die appeltjes zijn rood omdat ze zijn gekruist met een familielid van de appel. Malus sylvestre ofzo, ben de naam even ontschoten Ik heb drie rassen rode appels, waarvan 2 ballerina. Vind ik wel prima zo. Waarschijnlijk is hun appel gewoon een Red Lane.

Exoten kun je gewoon beter in een kasje houden. Sommige soorten/rassen zijn in nederland door de winter te trekken, maar het resultaat zal altijd minder zijn.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

• 5 years later...

Een heel oud topic. Wilde even een verrassing kwijt.

Kreeg verleden jaar een aantal al wat oudere appel & perenbomen van een deskundige liefhebber in Vlaanderen, die hij dubbel of te veel had....hij moest ruimte maken voor wat nieuwe soorten.

Bij mijn eerste oogst een wel bijzonder lekkere vroege soort die ik toch even wil noemen hier: Peasgood Nonsuch

Steviger en veel intenser van smaak dan andere (vroege) oogstappels die ik ken (zoals Summerred, Transparant jaune) en heerlijk om zo te eten. Bovendien een mooie en gezonde boom. (Credits hiervoor gaan natuurlijk naar de persoon van wie ik de boompjes kreeg!)

Afbeeldingen op internet laten meestal een gele appel of geel met rode strepen zien. Hier is ze half rood/ half geel getekend, zoals op deze foto:

peasgood89381472198880.png

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.