Jump to content

Kippen in de moestuin

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Hier duurt de rui ook altijd paar maanden. En dan is het weer tijd voor de volgende rui. Kattenvoer of gehakt is een tip geweest van janedoe. Maar goed. Dat blijf ik ook geen maanden geven. Ze krijgen extra vitamines van koudijs. Ik denk dat het met de eitjes ook afgelopen is dit jaar. Al 3 dagen niks. Dus zal wel voer zijn vrees ik.

Dat lelletje is wel pips ja. Fijn dat ze aan het opkrabbelen is. Geeft weer rust.

• Like 1

Kattenvoer geven wist ik niet, maar dat hebben we gewoon staan dus valt te proberen.  Dank voor de tip! Dadelijk maar weer eens een tijdje kijken hoe het gaat. Met een bakkie koffie naar de kipjes in het ochtendzonnetje kijken is echt pure ontspanning voor mij 😀

• Like 1

Hoeft ook geen maanden, even keertje of paar keer in de week. Zodra je ziet dat de nieuwe veren doorkomen, is het al goed. Is alleen even om ze over die eiwitdremoel te helpen, eiwitrijk voer is duurder.

• Like 1

Pompompom. Er is een kipje komen aanlopen hier. En het is zo’n dotje.
Ik ben niet eens mega van de kipjes als in ‘hoge knuffel-factor’. Maar deze is echt te geestig. En dus heel tam (of ontzettend hongerig)
Ik heb bij de directe buren gecheckt. Daar is ze niet van. Ik ga vanavond nog bij 1 andere meneer in de buurt checken. Maar als ze niet van hem is; pik ik haar mooi in.

a36052b4e03049bc4846ccdf0005cb0c.jpg

22bb421fc6f0e2a8bf958df06958b3b8.jpg

Alleen ff kijken hoe ik haar in de toom introduceer. Ik heb 5 krieltjes en 4 grote theemutsen. Maar zij (de nieuwe. Ik noem haar ehhh Pip. Pipje het kipje. ) is duidelijk de kleinste.

Ik denk dat ik haar in een bench bij de rest zet. Kan ze een paar dagen wennen.

Oh en zou ik haar nog ff moeten inspuiten met iets? Wellicht heeft ze beestjes?

——-
En ik moet dus nog ff wel een poging doen om haar echte eigenaar te vinden. Hoe halfslachtig ook

To be continued!

• Like 2

wees bevriend met kleine dingen

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Wat een doetje!

Ik denk dat de eigenaar haar wel mist!

Ik zou even checken op veerluis en kalkpoten (voor zover dat lukt met de pootbevedering) voor je haar naast je eigen kippen zet. 

En het gaat niet om de grootte, maar om het karakter van de.kip of ze bij de rest kan.

• Like 1

Helaas! Pipje het kipje bleek inderdaad toe te behoren aan mijn laatste poging haar thuis te vinden. Super jammer.
Maar misschien wel maar beter. Ik weet niet hoe ze in haar eentje gegaan zou zijn tegen al mijn theemutsen hiero.
Overigens eet ze bij haar echte baasje niet uit de hand. Dus daar was ik toch wel weer een beetje trots op (hoewel ze wss gewoon veel honger had. Maar toch!)

• Like 3

wees bevriend met kleine dingen