Jump to content

favoriete gereedschap?

Lenepeen

Recommended Posts

Gisteren lekker bezig in de tuin, de hazelaar flink aan 't snoeien. Ben ik lustig aan het knippen met de takkkenschaar, zegt m'n man: "Gaat lekker he, met dat ding!" En ik met verwilderde blik, enthousiast knikkend: "Hm hm!" Waarop hij zelfs in de lach schoot, omdat ik zo reageerde. Waarop ik bedacht dat ik dat ding echt een geweldige uitvinding vind. De dikste takken sneuvelen, als waren ze van boter gemaakt en dat zonder al teveel kracht te hoeven zetten. Zo'n heerlijke bezigheid. Hatsjikidee, en weer een bos takken aan gort!

Dus.... mijn favoriete gereedschap is..... (rapapaa...): DE TAKKENSCHAAR!! (Zelfs de naam is geweldig. Op z'n haags uitgesproken kun je 't zo lekker laten klinken )

En nu ben ik benieuwd : (hoor: de man-bijt-hond-stem) Wat is úw favoriete tuingereedschap?

Edited by Guest

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Bij mij is de riek favoriet. We hebben hier stugge klei en ik spit met de riek omdat die minder zwaar is dan een spade. Het losmaken van de grond, aardappels rooien, compost en mest spreiden doe ik allemaal met de riek. Die zou ik niet kunnen missen.