Jump to content
Patrijs

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Recommended Posts

Ik heb nog niks gedaan, maar de planning is om tomaten te verpotten, de laatste rekken overeind te zetten, 1 aardbei plantje verpotten, de vlinderstruik snoeien, hibiscus stekken en aloë vera verpotten. Lekker veel te doen, maar het is ook mooi weer

Posted (edited)

Hier een hoop verspeend en gezaaid vandaag. Het was ook zo heerlijk zonnig vandaag! 

Verspeend:

Leeuwenbek

Duizendblad

Roze zonnehoed 

Zonnebloem

Knolvenkel van de teeltwedstrijd 

Gezaaid: 

Opnieuw snijbiet (kleine plantjes hadden de vorst niet overleefd buiten)

Nieuwe lading doperwten 

Paksoi

Papaver 

Worteltjes 

Courgette (wit en geel)

Pompoen

Komkommer

Edited by Vastone

Vandaag toch nog 8 soorten bloemen gezaaid, waaronder saffloer. Rest pas volgende maand, rechtstreeks in de moestuin.

Zonnebloemen, yacon, dille en dragon. Dragon heb ik gestekt. Lukte vorig jaar ook en ik hoop dat het nu ook weer lukt. De dille staat al een maand buiten te hopen dat ie wordt verpot. Dat is dan gisteren eindelijk gelukt. Mag even duren

• Like 1

Heerlijk Dragon! Grappig dat ik daar nooit aan gedacht hebt dat je dat natuurlijk ook kan planten.. haha zo zie je maar weer hoe vast je soms in je "eigen" soorten groenten en kruiden zit.

• Like 1

allerlei tomaat voor buiten, friesje, tolstoi, marmande, blush, en nog wat tiny tim

thai kruiden en peppers voor in de dit-jaar-geen-tomaat-kas vanwege fulvia

Eerder deze week de enkele aardappeltjes gepoot. Intussen kwam mijn man thuis met een hele stapel moestuinmaatjes van de AH. Ik heb de tomaatjes nog maar gezaaid binnen en in de kas de bloemen, komt er wat van dan is dat mooi meegenomen.

Wat bloemspruitjes, paksoi, bosui en rode spitskool uitgeplant. 

Klont Rudbeckia opgegraven en ergens anders uitgeplant. 

Posted (edited)

Kervel en rucola gezaaid. Japanse wijnbes uigeplant, overwinterde ananaskers geplant (risico, maar moest wel)

Bloementuin; piepkleine echinacea uitgeplant, ik heb te veel zaailingen dus kan het erop wagen. Malva gezaaid.

Edited by fre3ke

Wat moestuinmaatjes zoals boekweit met maatje en palmkool met maatje. Ging me niet om de maatjes, das wel duidelijk, want vergeten wat die zijn

16 hours ago, Patrijs said:

Kroten opnieuw gezaaid omdat ik ze om geschoffeld had.😳

Troost je, ik moest ze opnieuw zaaien omdat ik ze veel te vroeg buiten had uitgeplant en ze volledig verpieterd waren. 😬

Een paar heel erg slungelige broccoliplantjes toch maar uitgeplant. Nee heb je, en zo is in ieder geval het dilemma opgelost. De dood of de gladiolen.

• Like 1

Basilicum, dragon en Koreaanse munt gezaaid. Meteen grondtype opgezocht: dragon houdt niet van zuur, basilicum houdt niet van kalk. Ik heb mijn best gedaan om aan de eisen tegemoet te komen.  

• Like 1

uitgeplant: rode kolen

verspeend: paksoi van de buuv, dank je buuv!

gezaaid: rondje pluksla

Benieuwd wat uit je bloemmengsel komt! Ik had vorig jaar een bloemenmengsel voor vlinders gehad van mijn schoonmoeder, daar kwam helaas alleen maar koolzaad uit op. 

Hier wat verspeend vandaag, paksoi, palmkool, courgette van de moesmaatjes van ah, ga er maar vanuit dat dat groene courgette is. Ook nog basilicum verspeend, de paarse is goed opgekomen  de groene helaas niet. 

Heel veel pompoenen, want we gaan een stuk van +/- 500 m2 inplanten. Vooral als veevoer, en ik zoek uiteraard de beste exemplaren uit voor eigen gebruik.

Ook zitten er heel wat naaktzadige zaadjes bij, daar halen wij dan de zaden uit en de rest van de pompoen is veevoer. 

Ook suikermaïs en courgette. 

Opnieuw bieten gezaaid, ik ben ongeduldig🤭 hoop dat ze nu wel op gaan komen, de weersvoorspelling is nu iets beter, afgelopen nacht nog vorst