Jump to content

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

7ee5a5af6a771fb9883e288ea2112711.jpg

Spareribs!
Marinade schijnt Portugees te zijn. Ik heb oa tomatenpuree, knof, chilivlokken, peper en tijm gebruikt. Zit sinds gisteren in deze marinade en dan vanavond kluiven maar! Ochhhh wat heb ik daar nu al zin in

• Like 1

Tikka masala met eigen kruiden en een salade. De 4-jarige vond dat dat er bij moest. Snap ik wel, want dat eten we bijna elke dag bij de maaltijd. Hij heeft alles zelf gesneden en bij elke hap moest ik lachen. Nogal en Ehm... Een robuuste salade zal ik maar zeggen met niet 1, maar wel 2 stukken paprika waar een hapje van was geproefd

Ik moet weer lachen.

• Like 2

20 uren geleden, Patrijs zei:

Dat zijn zeker groene asperges ?  Hier nog niets.

Gisteren gemengde salade en bij de warme lunch Russische bladkool toppen en bosui.

ja, groen, heb er nu 30 kunnen plukken van 3 rijtjes van 4 meter, oudste rijtje 4 jaar

was lekker, goeie rijst, grano pardana en kastanjechampignons maakten de smaak, peer was wat onrijp dus we misten het zoet

you can't win m all

• Like 1

Posted (edited)

Ja ze lijke groter na het weken.. en ze zijn zo heel erg lekker! 
vanavond wok met Veldsnitselsreeptjes( mijn zak in de vriezer met veldvarkenslapjes, worsten, snitsels enz is bijna leeg😟) Lie maakt er frietjes bij met aardappels van de buurman. Deze buum  zet de laatste jaren als late aardappel Blanche die nu nog steeds goed is voor de friet.

Edited by appelvrouw

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Posted (edited)

Ik zit hier te smullen van een goddelijke rabarber apppel crumble. Met slagroom. Zoooo lekker! Rabarber komt uit de tuin van m'n ouders. 

20210503_190007~2.jpg

Edited by Arja
  • Like 3

De eerste! aardappeltjes! uit de kas!

De eerste spinazie van de eerst gezaaide rij uit de moestuin.

Scheuten van de duizendknoop bij de moestuin [ met rietsuiker door yoghurt toetje ]

• Like 4

Teeltwedstrijd 2021: knolvenkel

Jottem, wat een vrolijkheid hier! Allemaal blije mensen.

Ik iets minder, want echt meeeeega zin in rabarber crumble nu... maar we eten al 2 soorten quiche met een pompoensoepje uit de vriezer.

Quiche met spinazie, daslooksoep, prei en wat knofsprietjes met gekochte zalm en een met gekochte broccoli en tomaat en eigen kruiden zoals peterselie en 4 eieren.

Er zal vast een salade bij komen uit de jardin.

De crumble van gister is al op, en er staat nog meer rabarber te wachten dus eh ... sorry Mellie, maar ik maak er vandaag gewoon nog een. 

• Like 1

Van de week ook al rabarbercrumble gemaakt en noedels met zeekool.

En er staat nu een verjaardagsrabarbercake met marsepein in de oven voor Peter :thumbup:

• Like 3