Jump to content
Jorieke123

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Recommended Posts

Oeh lekker patrijs, al je eigen artisjok! Daar wacht ik nog even mee, maar ze zitten al goed vol. Heerlijk vooruitzicht!

Gisteren Turkse frietjes gegeten, jaaaaa!!!

5 kg aardappels later hadden we slechts een kleine portie over… echt gênant.
Zo lekker dus. Zelfs het buurmeisje wat normaal een halve boterham eet, heeft 4 borden, VIER BORDEN!!!, opgegeten.

Alles gekocht op 2 pepers uit de kas na. Maar moest dit verhaal toch kwijt. 5 kg aardappels met 6 man te grappig dit.

• Like 1

Dat zal dan vast en zeker heerlijk gesmaakt hebben! Dan rest de vraag.. wat zijn Turkse frietjes? ;)

De aardappelen en knoflook kwamen niet uet, maar de rest van de stamppot wel: raapstelen, oerprei, bieslook. Het was zalig!

• Like 1

Vanmiddag op kantoor salade uit de tuin met sla, rucola, snijbiet.

Vanavond pasta met rucola pesto en verse pesto uit de tuin! Met daarbij tomaatjes en rauwe ham en parmezaanse kaas niet uit eigen tuin. 

Posted (edited)

En de rest van de maand ook zeker?  Vijf bloemkolen! 😍

Hier vandaag geroerbakt met prei, Groninger snijmoes en verse knoflook.

Met kip en rijstnoedels.

'S middags een rest risotto van gisteren.

'S morgens een snee zuurdesem met aardbeienjam en op de tuin wat verse aardbeien en veel muntthee.

Edited by Patrijs

Dat zal dan vast en zeker heerlijk gesmaakt hebben! Dan rest de vraag.. wat zijn Turkse frietjes?

Gefrituurde plakjes aardappel, courgette, aubergine en veel pepers. Saus is yoghurtknof en tomatensaus met peper. Serveren met Turks brood. Heb net het restje groentes opgegeten met een klodder yoghurt ik zal er de volgende x een foto van maken. Volgens mij staat er ergens op het forum wel een foto van vorig jaar ofzo. Maar ja. Dat is zoeken.

Heb gisteren 8 eieren uek gebruikt en drink momenteel een kopje citroenverbena thee. Mmm lekker even.
  • Like 1

Posted (edited)

Tatsoi met knoflookbloemstengels en een handje peultjes. En een restje raapstelen/oerprei/bieslookstamppot van gisteren.

Edited by Arja

Peultjes! Verrukkelijk zijn die, vers uit eigen tuin. Dit is mijn eerste keer 😄 Met rijst met lavas en wijnruit. Wijnruit vind ik ook heerlijk. Daar ga ik meer van zetten.

• Like 2

Eet je die wijnruit zo, hoe eigenlijk? Rauw’ gestoofd of? Geen idee eigenlijk, ik heb het al jaren in de pot omdat ik het een lollige plant vind. Ja zal vast eetbaar zijn 🤔

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Van wijnruit hak ik een paar blaadjes fijn en doe dat op het bord over de rijst. Er zitten stoffen in die niet goed voor je zijn volgens Wikipedia, maar dat accepteer ik omdat ik het zo lekker vind. 

Bij het plukken let ik wel op de topjes van mijn vingers te gebruiken, want het sap heeft hetzelfde effect als berenklauw, geeft blaren in de zon.

Tot nu toe geen last van mijn maag gehad bij drie blaadjes per keer. Smaak is een beetje kokos/Engelse drop. Ik neem niet de jonge lichtgroene blaadjes, maar de iets oudere, die wat donkerder zijn. 

Tortilla’s met eigen sauzen en jalapeño en ingemaakte pepers
Oleee

• Like 1

Een kleurrijke salade met goudsbloem, omdat de jongste vindt dat we te weinig geel hebben in huis. Dus bij deze in de salade gedaan. Rest was helemaal van de pizzeria (al heb ik er wel weer extra’s op geknald, maar toch, vooral van iemand anders!)

Peultjes bij het avondeten en als toetje laatste restje rabarber crumble (Had restje rabarber ingevroren). 

20210610_203038.thumb.jpg.6890e9764730eb3b836a3e23475127fb.jpg

• Like 2

Op 4-6-2021 om 22:23, Anna3 zei:

Asperges met munt en citroenboter

Echt een heerlijk recept! Ik had nog citroen boter over en bak daar af en toe een aardappeltje in op.

gisteren een bowl met quinoa, geroerbakte knolvenkel met venkelkruid, tonijn en sla.

• Like 1

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Vandaag sla,met eitjes van de kippen.

Ontbijt ook met eitjes van de kippen, en bieslook,en cheddar kaas uit de winkel.

Maandag een bloemkool.en de andere Vries ik in.

Sla voor bij de bbq, bieslook en eetbare bloemen voor in de roomkaas op stokbroodje. 

wokje paksoi met noten, ui, knof, kerrie, kentjur, kipstukjes zonder ck, kleine blokjes mango

(tsja, die mango...

ik was in Flowerdale voor een rijpe bij de groentejuwelier,

"supermango voor 5,95 per stuk meneer"

"nou groentemevrouw, hij oogt nog een beetje groen"

"even naast een banaan leggen meneer, komt goed"

nou, dacht het niet, dus naar de fijne Turkse winkel in de Hlemse volksbuurt: supermango voor 1,75, zacht en geurig, top!)

)

• Like 1

4 uren geleden, RobO zei:

groentejuwelier

Echt? Of heb jij die verzonnen?

Ik zit aan t ontbijt lekker te forummen en eet een spelt boterham met eigen pompoenpitten in het brood. Zo jammer dat er maar zo weinig pitten zitten in zo’n naaktzadige pompoen, dit jaar heb ik ervoor gekozen andere soorten te zetten. 
O, in Crowdfarming olijfolie gebakken eitje op t brood. Ik steek hier toch van alles op🙂

• Like 2

Posted (edited)

Onverwachts gasten voor de lunch, dus creatief met restjes en uit de moestuin. 

Uit de moestuin: palmkool, snijbiet, bloemen, bieslook, oregano, basilicum, loof van venkelknol. 

20210613_125149.thumb.jpg.9a6587785168ee3f1468c554e9cd6be4.jpg

Edited by Vastone
  • Like 4