Jump to content

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

37 minuten geleden, Patrijs zei:

asperges, peulen en salade

Ja dat is het hè..zolang de courgettes nog niet groot zijn. Maar wel bijna doppers en capucijners. 
Vanavond dus pizza uit de vriezer met jonge ui uit de tuin en…sla.Whats new.

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Hier geen sla, want ze worden opgegeten van onderen. Ik kreeg wel een paar kropjes van @Anna3, in een grote pot, daar ga ik wat van plukken. En dan met wat rucola en misschien al hier en daar een blaadje van wat ander groen, kan ik een kleine salade maken. Zucht. 

De peultjes komen er wel aan, en morgen maak ik raapstelenstamppot met kaas. Oh ja, even de aardappelpuree uit de vriezer halen alvast :) 

Ondanks dat er veel aardbeienplanten (bijna) zijn gesneuveld door de engerlingen, kunnen we om de dag wat aardbeitjes eten. Vanmorgen nog in de yoghurt :) 

Een roerbak schotel met sesamsoyasaus. Heel lekker!

Zat uit de tuin snijbiet, groen en regenboog, knoflookbloemstelen, knof, mini beetje spinazie, preitje, lente ui en wat koriander in. Vond het erg goed gelukt. Edit: de jongste vond de knoflookbloemstelen niet te eten trouwens. Daar heeft hij netjes omheen gegeten.

29b86c5cfe2511da13ce162f8af9a702.jpg

Voor vanavond ben ik alvast pindasaus aan het maken. Sereh en laurier daarvoor geplukt uet. De rijst staat al te weken, ook met sereh en zelf gedroogde kaffir lime blaadjes. De kippen eitjes zijn al gekookt.

Straks zwemmen met de koters. Dan hoef ik alleen maar het fornuis aan te zetten.

• Like 2

En een lekker glaasje erbij!

Humus van biet en kikkererwten en een gehele bol gepofte knoflook erdoor. 
Aspergesoep, van die melkmeelsoep😛bah, maar Lie vindt het heerlijk. Ik doe er maar gewoon héél veel asperges in dan gaat het wel. 

• Like 2

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Aardappeltjes, peultjes, asperges en salade.

Er bij een soort mais tortilla/koek met gemalen en hele mais uit de tuin op smaak gemaakt met lavas, basilicum, knoflook, pepers en koriander uit de tuin.

Toetje rabarber aardbeitaart en nog een bak verse aardbeien er bij.

• Like 2

Slaoi -what else is new- help me onthouden dat ik stengelsla al eerder had gezaaid en het niks vond. Dat is onveranderd.
Manti met eigen tomatenpuree, paprikapoeder van Me Moeder, pepermunt, heel veel basilicum en yoghurt met knoflookgroen. Een karaf met gekoeld water en Cubaanse munt ter begeleiding.

Smullen.

Hieperdepiep voor@RobO

Hier geen verjaardageten, maar desalniettemin lekker! Buiten gegeten of net voor de grote hoos… poeh, komt nu met bakken uit de hemel!

Sla geplukt en kruiden en 3 pepers. Waren heel pittig. Het bezoek die er een hap van nam, omdat ik dat ook onbevreesd deed, was niet zo blij. Ik moest lachen. Leedvermaak. Heerlijk.
Ook fruit salade waarvan de aardbeien uet komen. Lekker zeg!

• Like 1